خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی سیستان و بلوچستان خبرداد؛

ساخت و تحویل ۱۴۶۰ کلاس درس از مهر ۱۴۰۲ تاکنون

 ساخت و تحویل ۱۴۶۰ کلاس درس از مهر ۱۴۰۲ تاکنون
کد خبر : ۱۵۴۲۱۴۸

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از تکمیل و بهره‌برداری 343 پروژه آموزشی در قالب ۱۴۶۰ کلاس درس، از مهرماه 1402 تا مهرماه 1403 به همت اداره کل نوسازی مدارس استان و مشارکت خیرین خبر داد.

به گزارش ایلنا، میثم لک‌زایی با اشاره به اینکه این تحول بزرگ به همت اداره کل نوسازی مدارس استان و مشارکت خیرین گرانقدر انجام گرفته است ، گفت: این پروژه‌ها با زیربنای 141,845 متر مربع، تنها بخشی از تلاش‌های عظیمی است که برای افزایش سرانه فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان انجام گرفته است. 

وی افزود: حمایت‌های بی‌دریغ خیرین نیکوکار در کنار منابع دولتی، موجب شد تا این زیرساخت‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار دانش‌آموزان عزیز این خطه قرار گیرد.

وی همچنین اعلام کرد: تعداد 283 پروژه دیگر در قالب 1449 کلاس درس، با زیربنای 250,153 متر مربع در راستای تحقق عدالت آموزشی، نویدبخش آینده‌ای روشن برای دانش‌آموزان استان، به‌ویژه در مناطق محروم در حال اجرا است.

لک زایی تصریح کرد: در کنار ساخت فضاهای آموزشی، اداره کل نوسازی مدارس استان گام‌های مهمی در جهت بهبود تجهیزات و امکانات آموزشی برداشته است. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان با اشاره به تحویل تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به مدارس سطح استان گفت: از مهر 1402 تا مهر 1403، تعداد 2419 تجهیزات سرمایشی و گرمایشی شامل اسپیلت، کولر گازی و کولر آبی به مدارس در سراسر سیستان و بلوچستان اهدا شده است.

وی ادامه داد: از مهر 1402 تاکنون، 69 پروژه با زیربنای 91,945 متر مربع، استانداردسازی شده‌اند که این اقدام در راستای افزایش سطح ایمنی و بهبود شرایط تحصیلی برای دانش‌آموزان انجام گرفته که از این تعداد، 38 پروژه در نیمه دوم سال 1402 و 31 پروژه در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است.

لک‌زایی با تأکید بر اهمیت مشارکت خیرین در تحقق این دستاوردها گفت: تلاش‌های ما نه تنها به افزایش سرانه فضای آموزشی استان کمک کرده، بلکه تأثیر شگرفی بر ایجاد عدالت آموزشی و فراهم ساختن امکانات برابر برای همه دانش‌آموزان، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار داشته است و این اقدامات می‌تواند موجب رشد استعدادهای جوانان استان و فراهم شدن زمینه‌ای برای شکوفایی آنان در آینده شود.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها، امید است که نابرابری‌های آموزشی به مرور کاهش یابد و همه دانش‌آموزان، فارغ از موقعیت جغرافیایی و شرایط اقتصادی، از فرصت‌های برابر تحصیلی برخوردار شوند. این پروژه‌ها بستر مناسبی برای توسعه پایدار و پیشرفت اجتماعی در سیستان و بلوچستان فراهم می‌کند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با تقدیر از تمامی خیرین و دست‌اندرکاران این پروژه‌ها بیان داشت: اجرای این طرح‌های بزرگ، نشان‌دهنده عزم و اراده دولت و خیرین برای تغییرات مثبت در نظام آموزشی کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند و گسترش همکاری‌ها، شاهد تحولات مداوم در سطح استان و بهبود شرایط آموزشی و دسترسی به امکانات مناسب برای تمامی دانش‌آموزان باشیم.

لک زایی در پایان گفت: این انقلاب آموزشی که به همت اداره کل نوسازی مدارس و خیرین بزرگوار تحقق یافته، گامی محکم به سوی رفع نابرابری‌های آموزشی و تقویت زیربنای توسعه اجتماعی و اقتصادی در سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز