خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار فارس:

امروز شروعی برای توسعه و رشد فارس است/ قانون برنامه توسعه هفتم در حوزه گردشگری محقق شود

امروز شروعی برای توسعه و رشد  فارس است/  قانون برنامه توسعه هفتم در حوزه گردشگری محقق شود
کد خبر : ۱۵۴۲۱۲۵

روا نیست بودجه و درآمدها به جاهایی که اولویت ندارد اختصاص داده شود

وزیر کشور با بیان اینکه برای تعیین استاندار فارس بیشترین وقت در نظر گرفته شد، گفت: فارس ظرفیت بسیار عظیمی دارد و باید به فعلیت برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر مومنی در آیین تکریم و معارفه استاندار فارس در شیراز عنوان کرد: مردم لایق بهترین ها هستند و هنوز به آن جایگاهی که باید دست یابند فاصله داریم و امید است با تلاش و خدمت جمعی دین خود را به استان فارس و مردم سرافزاش ادا کنیم.

وی افزود:  تقدیر  و تشکر خود را از دولت سیزدهم و شهید رئیسی که یادش را گرامی می داریم و همچنین از استانداردولت سیزدهم در فارس ایمانیه که اخلاص در عمل و ایمان او زبانزد است تشکر و قدردانی دارم.

مومنی با اشاره به اینکه در مسئولیت های مختلف دلسوزی و تلاش ایمانیه را دیده ام، ابراز کرد:  مردم بهترین داور برای خدمتگزاران هستند  و آنهایی که صاداقانه و خالصانه  تلاش کردند را فراموش نمی کنند.

وی گفت:  استان فارس با وجود بارگاه شاهچراغ(ع) و منابع عظیم انسانی، مفاخر و بزرگان علم و ادب و سخن جایگاه ویژه ای دارد.

وزیرکشور با اشاره به ظرفیت پزشکی، کشاورزری، گردشگری، دامداری گفت باید استانداری در این سطح و آشنا به زیست بوم منطقه و آشنا به ظرفیت های  منطقه و هم دارای سابقه فعالیت در سطح ملی انتخاب می شد.

وی افزود: در کارگروه مربوط سوابق آقای حسینعلی امیری عضویت در کابینه، معاون پارلمانی ریاست جمهوری، فعالیت در قوه قضاییه، قائم مقام و سخنگو وزارت کشور و سابقه کار در استان فارس بود و پیشنهادات دیگری را در پایتخت داشتند اما فارس را ترجیح دادند و ماهم خوشحال شدیم.

استقبال از پیشنهاد آقای امیری برای استانداری  فارس از سوی دولت

مومنی با اشاره به اقبال و استقبال خوب از پیشنهاد آقای امیری برای استانداری از سوی دولت، مردم، مجلس شد افزود:این موضوع باعث شد که مصمم تر شویم و با اعلام به ریاست جمهور نیز استقبال کردند.

وزیر کشور ابراز خرسندی کرد که استانداری با این سوابق و فعالیت ها برای استان فارس انتخاب شده است .

وی گفت: این پایان کار نیست بلکه شروعی برای توسعه و رشد استان فارس است وامید است با همدلی مردم و بخش های مختلف شاهد شکوفایی استان باشیم.

مومنی با اشاره به شاخص های 10 گانه برای انتخاب استانداران وارزیابی استانداران بعد از یکسال در این شاخص ها گفت: دولت وفاق ملی از استانداران انتظار ایحاد تلاش ،گسترش همبستگی بین اقشار مختلف جامعه است و استانداری و استاندار با دیگر وزارت خانه ها و دستگاه ها تفاوت اساسی دارد .

ایجاد هماهنگی و همکاری با سازمان ها برای توسعه و پیشرفت استان 

وی  افزود:ایجاد هماهنگی و همکاری با سازمان ها برای توسعه و پیشرفت استان است و اگر اقدامات همسو و همراه با هم باشد مسیر پیشرفت و توسعه را به صورت تصاعدی افزایش می دهد و این وظیفه استاندار است که در این مسیر پیش رود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تکریم و احترام مردم موضوع اساسی است و کارهایی که برای آنها می شود حق آنها است  ، تاکید کرد: ارتباط مستمر، مستقیم و توام با مردم از وظیفه کارگزاران دولت است و نباید وقت و هزینه مردم در پیچ و خم کارهای اداری تلف شود ؛ این مهم یکی از شاخص های ارزیابی مدیران است.

مومنی افزود: با وجود اماکن تاریخی و میراث مشترک بشریت و مفاخر بزرگ علمی و دینی مذهبی استان فارس می تواند قطب گردشگری مذهبی، سلامت و رونق گردشگری خارجی باشد که در برنامه  هفتم توسعه هم به آن اشاره شده است.

وزیر کشور گفت: باید تلاش شود که قانون برنامه توسعه هفتم و با ظرفیتی که در استان داریم به ویژه در حوزه گردشگری محقق شود.

پروژه نیمه تمام قابل قبول نیست

مومنی تصریح کرد: ما به سختی بودجه، درآمد و منابع تولید می کنیم لذا باید در توزیع و تخصیص منابع و بودجه دقت شود و در جایی که اولویت دارد و مورد نیاز است بودجه را اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه در هزینه کرد بودجه اختصاص موضوع اولویت دار باید مشخص شود و روا نیست این بودجه و درآمدها به جاهایی که اولویت ندارد و یا به نتیجه نمی رسد اختصاص دهیم، عنوان کرد: پروژه نیمه تمام قابل قبول نیست و در اختصاص منابع به جاهایی اختصاص یابد که به عموم مردم کمک  بیشتری کند و یابد و در جای درست و اولویت مناسب صرف شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز