خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی در مراسم یادروز حافظ:

بازگشت به حافظ بازگشت به انسانیت و شرافت است/ حافظ نیاز امروز نسل ما است

بازگشت به حافظ بازگشت به انسانیت و شرافت است/ حافظ نیاز امروز نسل ما است
کد خبر : ۱۵۴۱۲۰۹

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بازگشت به حافظ را بازگشت به انسانیت و شرافت است و بدون حافظ جامعه سرد و بی رمقی خواهیم داشت .

به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی امیری امشب، ۱۹ مهرماه در مراسم یادروز حافظ افزود: در جهان پرتلاطم امروز بیش از هر زمان دیگری، بشریت برای رسیدن به قله صلح باید با ادبیات تساهل و تسامح حافظ آشنا شوند و از این منظر همه ایرانیان بر خوان سفره این بزرگ مرد تاریخ نشسته‌اند و ما بدون تاریخ، جسمی سرد و بی روح خواهیم بود و این شخصیت بزرگ تاریخ‌ساز فرهنگ ماست.

وی با بیان اینکه هویت شیراز بدون حافظ سرد و بی رمق است، خطاب به مردم شیراز گفت: نه تنها شما حافظان حافظ هستید که همه ایرانیان حافظان حافظ هستند. خود حافظ، حافظ قرآن بود و این نشان می‌دهد که ما برای بازگشت به حیات طیبه باید مجددا به عرفان و عشق و اخلاص حافظ برگردیم.

صالحی امیری تاکید کرد: باید با صدای بلند بگوییم و بر بلندای تاریخ بنویسیم که ما حافظ داریم. حافظ سرمایه بزرگی است که دیگران به آن حسرت می‌خورند و این شاعر بزرگ هویت دینی و ملی ماست و بدون او تمدن ایران، ابتر خواهد ماند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حافظ را مخزن اخلاق و اخلاص دانست و گفت: بدون شک حافظ نیاز امروز نسل ما و ضرورت فردای این سرزمین است.

وی با تأکید بر اینکه حافظ بزرگترین سرمایه فرهنگی ما در دنیای پرتلاطم امروز است، افزود: در دنیای امروز عناصر مادی سرمایه فربه شده‌اند و همه از نفت، موشک، فولاد و معدن سخن می‌گویند ولی باید برای دمیدن روح در این جامعه به حافظ متوسل شویم.

صالحی امیری با بیان اینکه جامعه ایران نیاز به دمیدن روحی نیاز دارد که منشأ آن حافظ و سعدی است، افزود: جامعه بی روح کالبدی سرد بیش نیست و اگر امروز با انبوهی از آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم و تخریب، انگ‌زنی، شایعه و انتقام‌جویی رواج می‌یابد و با انبوهی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه مواجه هستیم چون از سرمایه‌های فرهنگی خود و در رأس آن از حافظ فاصله گرفتیم.

وی با بیان اینکه حضور ما در مراسم یادروز حافظ فقط یک پیام دارد و آن این است که قدردان بزرگانی هستیم که حافظ را بزرگ می‌شمارند، به حضور اقشار مختلف مردم هم در این مراسم اشاره کرد و افزود: اینکه مردم فرزندان خود را در این مراسم همراه آورده‌اند، یادآور سنت حسنه ایرانی است که کودکان را باید از کودکی با حافظ آشنا کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حافظیه را حافظ ایران دانست و افزود: از این منظر به عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معتقدم آنچه در توان داریم برای احیای این جغرافیای بزرگ و این نقطه تاریخی و زیارتی به کار گیریم و حتما این کار را خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا موانع موجود را برداریم و این جغرافیا و این نقطه و بارگاه و حافظیه به مثابه نگینی در دنیا بدرخشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز