خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور:

مهندسی تولید در کاهش هزینه‌ها و اقتصادی کردن کشاورزی نقش مؤثری دارد

مهندسی تولید در کاهش هزینه‌ها و اقتصادی کردن کشاورزی نقش مؤثری دارد
کد خبر : ۱۵۴۱۱۵۹

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور گفت: توجه به مهندسی تولید در حوزه کشاورزی راهکار مقابله با چالش‌های این بخش است. باید در نظر داشت که مهندسی تولید در کاهش مصرف آب، کاهش هزینه‌های تولید و اقتصادی کردن کشاورزی نقش مؤثری دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌اله علی‌محمدی در جلسه شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، افزود: شورای ششم سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور با یک نگاه ویژه در بحث عرضه دانش ورود کرده و تمام ظرفیت‌ها را به کار گرفته تا از دانش استفاده کند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور در راستای عرضه دانش 2 طرح را با جدیت پیگیری می‌کند، ادامه داد: یکی از این طرح‌ها خارج کردن از حالت دستمزدمحوری و جایگزین کردن دانش‌مزدمحوری است. طرح دیگر افزایش رضایتمندی بهره‌برداران در تمامی عملکردها است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور اظهار داشت: شورای ششم این سازمان پیگیر تدیون برنامه‌هایی است. در این راستا در 6 ماه نخست سال جاری ساختار نظام مهندسی از شرایط بهتری برخوردار شده است و امید می‌رود بتوانیم از ظرفیت کارشناسان بیشتر استفاده کنیم.

علی‌محمدی با تأکید بر اینکه موانعی در مسیر وجود دارد که بیشتر به سیستم دولت برمی‌گردد، تصریح کرد: یکی از موانع، ابلاغ تعرفه‌های خدماتی کارشناسان کشاورزی است که قانون تکلیف کرده باید تا پایان اردیبشهت‌ماه ابلاغ شود، اما متأسفانه هنوز محقق نشده است.

وی به تفاوت تأخیر در پرداخت حقوق بین کارمندان دولت و کارشناسان کشاورزی اشاره کرده و بیان داشت: دولت تفاوت حقوق کارمندان خود را اگر با تأخیر باشد، محاسبه می‌کند. این در حالی است که این تأخیر را برای کارشناسان کشاورزی نمی‌توان محاسبه کرد. به واقع حقوق این افراد ضایع می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور تأکید کرد: حضور در بخش شورای قیمت‌گذاری اتفاق خوبی بود و تحقق این امر با توفیقات خوبی همراه است. یکی از نگرانی‌ها و گلایه‌ها این بود که شورای نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور باید در بحث قیمت‌گذاری بیشتر ورود می‌کرد.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه تولید کم و تولید زیاد هر 2 در کشاورزی معضل است، ابراز داشت: در این راستا شاید بسیاری از دستگاه‌های اجرایی باید پاسخگو باشند، اما متأسفانه همیشه انگشت اتهام به سوی وزارتخانه مظلوم جهاد کشاورزی است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال، مأموریت جهاد کشاورزی و سربازان خودکفایی در طرح دیمزار و تولید گندم به خوبی انجام شد، اما در پرداخت حقوق مطالبات کشاورزان که با سازمان برنامه و بودجه است، تکالیف به خوبی صورت نگرفت.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور با تأکید بر اینکه در چند استان کشور از جمله استان مرکزی معضل آب وجود دارد، گفت: باید برای مدیریت آب به سمت کشت‌های گلخانه‌ای حرکت کرد اما آب منطقه‌ای در این راستا مقاومت می‌کند.

علی‌محمدی به تعداد کارشناسان مهندسی عضو در سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور اشاره کرده و افزود: 170 هزار کارشناس مهندسی عضو سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور هستند که تحصیلات آنها بالاتر از لیسانس است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز