خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت منابع‌طبیعی استان خبر داد؛

اخراج بیش از 12 هزار رأس دام غیرمجاز از مراتع استان مرکزی

اخراج بیش از 12 هزار رأس دام غیرمجاز از مراتع استان مرکزی
کد خبر : ۱۵۴۱۰۸۹

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به اخراج دام‌های غیرمجاز از مراتع استان اشاره کرده و گفت: در نیمه نخست سال، بیش از 12 هزار رأس دام غیرمجاز از مراتع این استان اخراج و متخلفین برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حمید ارسلانی افزود: این یگان در بازه زمانی 6 ماهه نخست سال جاری در حوزه حفاظت از اراضی ملی شامل مدیریت چرای دام، پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و برخورد با متخلفین، کشف محموله‌های جنگلی و پیشگیری و اطفای حریق در مراتع اقدامات مؤثر و بازدارنده‌ای داشته است.

وی ادامه داد: با نظارت‌های انجام شده در حوزه جلوگیری از چرای دام غیرمجاز، 72 فقره پرونده اخراج دام تشکیل شده و بالغ بر 12 هزار و 623 رأس دام اخراج شدند. بیشترین تعداد پرونده با 19 مورد در اردیبهشت ماه تشکیل شد و بیشترین دام اخراج شده با 4255 رأس مربوط به خرداد ماه است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به تشکیل 178 فقره پرونده در حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی اشاره کرده و در این خصوص اظهار داشت: در این راستا برای 1652 هکتار و 5000 مترمربع از اراضی ملی پرونده تخریب و تصرف تشکیل شده است.

سرهنگ ارسلانی به شماره تماس 1504 مربوط به گزارش تخریب و تصرف اراضی ملی اشاره داشته و در این خصوص تصریح کرد: در بازه زمانی 6 ماهه نخست سال جاری، بالغ بر 250 تماس به این سامانه صورت گرفته است که از این تعداد 173 تماس مرتبط بوده و مورد رسیدگی قرار گرفتند.

وی بیان داشت: از هم استانی‌ها تقاضا می‌شود در راستای حفاظت از منابع‌طبیعی، هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی را از طریق تلفن‌های 1504 و 139 به مأمورین یگان حفاظت منابع‌طبیعی اعلام کنند تا در اسرع وقت از تخریب اراضی ملی جلوگیری شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی به موضوع اجرای احکام قضایی خلع ید اشاره داشته و تأکید کرد: تاکنون برای 355 هکتار از اراضی ملی این استان 42 فقره پرونده تشکیل و حکم قضایی خلع ید اجرایی شده است. همچنین مابقی پرونده‌ها در سیر مراحل قانونی قرار دارد و در دست بررسی است.

سرهنگ ارسلانی ابراز داشت: در نیمه نخست سال جاری 29 مورد حریق به مساحت 213 هکتار اتفاق افتاده است. در خرداد ماه یک مورد، تیر ماه 11 مورد و مرداد ماه 17 مورد حریق رخ داده است، اما در فروردین ماه، اردیبهشت ماه و شهریور ماه گزارشی از حریق اعلام نشد.

وی به فرایند چگونگی اطفاء حریق در مراتع و اراضی ملی استان مرکزی اشاره کرده و اضافه کرد: با مشارکت خوب مردم و اهالی بومی مناطق و حضور به موقع کارکنان یگان حفاظت منابع‌طبیعی حریق‌های اتفاق افتاده در 6 ماهه نخست سال جاری در کمترین زمان ممکن و حداقل وسعت حریق اطفاء شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی همچنین گفت: در راستای حفاظت از منابع‌طبیعی در سطح استان ایست و بازرسی‌های مستمر اجرایی می‌شود. همچنین گشت‌های محسوس و نامحسوس نیز در سطح استان اقدامات لازم را برای برخورد با متخلفان انجام می‌دهند.

سرهنگ ارسلانی افزود: در بازرسی‌های انجام شده در نیمه نخست سال جاری، با توجه به اینکه موارد بازرسی شده دارای مجوز حمل بودند، تخلفات خاصی انجام نشده بود. اما تنها در اردیبهشت ماه یک مورد محموله چوب کشف شد که حجم آن معادل 1.6 مترمکعب بوده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز