خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد:

کاهش 34 درصدی کانون بیماری‌های دامی در استان مرکزی

کاهش 34 درصدی کانون بیماری‌های دامی در استان مرکزی
کد خبر : ۱۵۴۰۸۵۵

آزمایش تشخیص بیماری‌ها و آنالیز مواد غذایی استان افزایش ۴۲ درصدی دارد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری کانون بیماری‌های دامی استان مرکزی کاهش 34 درصدی داشته است. در این بازه زمانی بیش از 58 هزار مورد آزمایش برای تشخیص بیماری‌ها و آنالیز مواد غذایی در استان انجام شده که افزایش 42 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فتاحی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی به مناسبت هفته دامپزشکی، افزود: در نیمه نخست سال جاری بیش از 300 هزار رأس واکسیناسیون برای بیماری‌های مشترک بین دام و انسان استان انجام شده است.

وی به دیگر اقدامات مجموعه دامپزشکی استان مرکزی در 6 ماهه نخست سال جاری برای اجرای فرایندهای واکسیناسیون اشاره کرده و ادامه داد: در این بازه زمانی افزایش 27 درصدی واکسیناسیون شاربن و افزایش 18 درصدی واکسیناسیون هاری در این استان ثبت شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری 21 درصد افزایش بازدید و مراقبت از دامداری‌ها، 4 درصد افزایش معاینه مراقبتی و 44 درصد افزایش واکسیناسیون با تعداد بیش از 5 میلیون رأس واکسیناسیون در استان به ثبت رسید.

فتاحی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات مرغ منجمد استان 100 درصد، میزان خوراک آماده ماهی 36 درصد، میزان آلایش مرغی 478 درصد و میزان محصولات دامی 7 درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: در نیمه نخست سال جاری 49 هزار بازدید از مراکز عرضه گوشت استان انجام شده است. در این بازدیدها 120 هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی ضبط شده است که این شاخص افزایش 4 درصدی داشته و در این رابطه 131 پرونده قضایی تشکیل و به مراکز قضایی ارجاع شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تأکید کرد: در 6 ماهه نخست 2900 مورد بازرسی و پایش از واحدهای مرغداری استان مرکزی انجام شد و 4 میلیون و 500 هزار دُز واکسن در راستای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تزریق و 10 هزار و 800 مورد نمونه‌برداری برای تشخیص این بیماری انجام شد.

فتاحی به اقدامات انجام شده از سوی مجموعه دامپزشکی استان مرکزی در واحدهای مرغداری اشاره کرده و ابراز داشت: در نیمه نخست سال جاری میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان مرکزی با 31 درصد افزایش به 21 میلیون قطعه رسیده و به تبع آن 38 درصد واکسیناسیون طیور نیز افزایش یافته است.

وی به حجم کشتار مرغ استان مرکزی در 6 ماهه نخست سال جاری اشاره داشته و در این خصوص اضافه کرد: در این بازه زمانی میزان کشتار مرغ در این استان با 58 درصد افزایش به بیش از 15 میلیون قطعه رسیده است که رشد قابل توجهی در این حوزه محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بازدیدهای انجام شده از سوی این مجموعه از مزارع آبزیان این استان اشاره کرده و گفت: در نیمه نخست سال جاری تعداد بازدید از مزارع آبزیان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 250 مورد 2 برابر شده است.

فتاحی افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری میزان بازدید و سرکشی از مزارع زنبور عسل استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است. همچنین در این بازه زمانی میزان بیماری‌های زنبور عسل در استان 66 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز