خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

خدمت رسانی به مردم و صرفه‌جویی در اموال عمومی مورد توجه فرمانداران باشد

خدمت رسانی به مردم و صرفه‌جویی در اموال عمومی مورد توجه فرمانداران باشد
کد خبر : ۱۵۴۰۵۰۶

استاندار لرستان در جلسه استقرار نهادها و دستگاه‌های دولتی در شهرستان های رومشکان و معمولان بر دو اصل خدمت رسانی به مردم و صرفه جویی در اموال عمومی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، ابوطالب شفقت در حاشیه جلسه هماهنگی استقرار نهادها و دستگاه‌های دولتی در شهرستان‌های معمولان و رومشکان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به تاسیس دو شهرستان رومشکان با سابقه ۱۱ سال و معمولان با سابقه ۳ سال، متاسفانه تاکنون برخی از ادارات و نهادهای دولتی در این دو شهرستان تقریباً جدیدالتاسیس مستقر نشده‌اند. 

استاندار لرستان تصریح کرد: در شهرستان رومشکان تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه به صورت مستقیم و یا وابسته با اختیاراتی که دارند در حال فعالیت هستند ولی در شهرستان معمولان در حال حاضر حدود ۱۵ دستگاه حضور دارند و نیاز است به منظور خدمت‌رسانی به مردم در این زمینه توجه بیشتری صورت پذیرد. 

وی افزود: امروز در جلسه‌ای که با دعوت از دستگاه‌هایی که در این دو شهرستان حضور کمتری دارند، مقرر شد؛ طبق برنامه‌ریزی انجام شده فرماندار محترم معمولان تا ۱۵ آبان ماه امکاناتی را فراهم کرده و نمایندگی ادارات در آن شهرستان شروع به فعالیت نموده که این موضوع شامل شهرستان رومشکان نیز می‌شود. 

نماینده عالی دولت در استان لرستان گفت: در این زمینه برخی از دستگاه‌ها بعضاً ادارات مرکزی آن‌ها در سطح کشور مشکلات قانونی، حقوقی و ایراداتی می‌گیرند که در این خصوص مقرر شد مکاتباتی از طرف استانداری لرستان به سازمان اداری استخدامی کشور، وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی انجام شود و با پیگیری لازم توسط استانداری و دستگاه‌های اجرایی موضوع دنبال شود. 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که ما در چهارچوب قانون باید شهرهای زیر ۷۰ هزار نفر را به صورت مجتمع اداری، اداره کنیم که در قالب آن مردم بیایند و در یک مرکز مشخص، خدمات دولتی را بگیرند که در این خصوص مقرر شد نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه، فرمانداری و استانداری لرستان با همکاری معاونت‌های توسعه مدیریت، سیاسی و عمرانی یک طرح جامعی ارائه دهند تا در چهارچوب قانون بتوانیم زمین مورد نظر را فراهم کنیم و مجتمع متمرکز اداری در شهرستان‌های مذکور اولا از محل زمین و امکانات دولتی در آن شهرستان و ثانیا از محل کمک‌های استانی ساخته شود. 

شفقت ابراز امیدواری کرد که بازه زمانی برای احداث این مجتمع با همکاری و درایت دستگاه‌های اجرایی ظرف ۳ سال عملیاتی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز