خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی زنجان:

۶۰ نوع آش در جشنواره ملی آش ایرانی پخت می‌شود

۶۰ نوع آش در جشنواره ملی آش ایرانی پخت می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۹۴۹۰

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها در هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی، شرکت کنندگانی از ۱۵ استان کشور حضور می‌یابند و ۶۰ نوع آش مختلف را عرضه می‌کنند.

به گزارش ایلنا، داریوش نادری روز یکشنبه در نشست خبری، افزود: در رویداد جشنواره ملی آش ایرانی شرکت کنندگانی از استان‌های لرستان، کردستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، ایلام، فارس، مازندران و زنجان حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: همچنین شرکت کنندگانی از سه کشور پاکستان، افغانستان و لبنان نیز در این جشنواره، آش‌های خود را عرضه می کنند درحالیکه در دوره قبل جشنواره تنها شرکت کنندگانی از کشور روسیه در جشنواره حضور داشتند.

این مسوول به حضور انجمن راهنمایان گردشگری استان با برگزاری میز گردشگری کودک به مناسبت هفته کودک در این جشنواره اشاره کرد و گفت: دوره‌های مختلف آموزشی برای راهنمایان طبیعت گردی و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در این جشنواره برگزار می‌شود.

نادری همچنین به برگزاری دوره آموزشی عکاسی ویژه نوجوانان و جوانان در این جشنواره اشاره کرد و افزود: معرفی روستای درسجین به عنوان روستای هدف گردشگری به عنوان یک رویداد ملی با هدف ثبت جهانی در دهکده جهانی نیز بیش از گذشته مد نظر قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: داوری جشنواره آش نیز در روز چهارم برنامه انجام خواهد شد و به سه نفر اول کاسه ملیله ای اهدا می شود.

وی با بیان اینکه در هجدهمین دوره نمایشگاه صنایع دستی نیز ۳۱ استان کشور با ۲۰۰ هنرمند حضور می یابند، خاطر نشان کرد: علاوه‌بر آن شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی نیز در این نمایشگاه حضور دارند که می تواند به غنای بیشتر جشنواره کمک کند.

نادری به برگزاری پیش رویداد جشنواره آش طی روزهای چهارم و پنجم مهر امسال اشاره کرد و افزود: پس از برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی بین ۱۰۰ متقاضی و داوری آش‌های پخته شده به ۱۰ شرکت‌ کننده برتر، غرفه رایگان برای طبخ آش‌های سنتی اختصاص یافت.

هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین دوره نمایشگاه صنایع دستی به میزبانی زنجان از ۱۶ مهرماه در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان آغاز می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز