خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور:

دولت جدید تورم واقعی را برای افزایش حقوق سال آینده در نظر بگیرد/ کمبود بازرسان کار منجر به بروز حوادث ناگوار می‌شود

دولت جدید تورم واقعی را برای افزایش حقوق سال آینده در نظر بگیرد/ کمبود بازرسان کار منجر به بروز حوادث ناگوار می‌شود
کد خبر : ۱۵۳۹۳۹۱

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور گفت: در حوزه روابط کار باید افرادی مسئولیت داشته باشند که با این حوزه آشنایی دارند، ما در این حوزه نقص داریم، اگر نداشتیم امروز تعداد بازرسان ما یک‌هزار و ۳۰۰ نفر نبود، باید وزارت کار زمینه را برای ارتقای منابع انسانی در این بخش فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم یادبود کارگران معدن زغال سنگ طبس و شهیدان سید حسن نصرالله، سردار نیلفروشان و سایر شهدای مقاومت از طرف تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی قزوین برگزار شد.

حسن صادقی در این مراسم گفت: باید تمرکزمان به نوعی باشد که شاهد حوادثی مانند معدن زغال سنگ نباشیم، سال‌ها برای کاهش حوادث کار تلاش شده اما در برخی عرصه‌ها مانند معدن و ساختمان به نتیجه نرسیده؛ البته در صنایعی مانند خودروسازی و درودگری هم موفق بودیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور ادامه داد: در تمام دنیا معدن و صنایع ساختمانی جزء مشاغل پرخطر هستند و برای کاهش حوادث از ابزارها و سیستم‌های هشدار دهنده پیشرفته و بازرسی‌های مداوم استفاده می‌شود؛ اما ما نتوانستیم در این عرصه خوب کار کنیم، جان کارگران اهمیت ندارد و از حوادث درس نمی‌گیریم.

این فعال کارگری ادامه داد: در حوزه روابط کار باید افرادی مسئولیت داشته باشند که با این حوزه آشنایی دارند، ما در این حوزه نقص داریم، اگر نداشتیم امروز تعداد بازرسان ما یک‌هزار و ۳۰۰ نفر نبود، باید وزارت کار زمینه را برای ارتقای منابع انسانی در این بخش فراهم کند.

وی‌ اظهار کرد: تامین اجتماعی هم باید در بررسی صنایع بویژه صنایع حادثه خیزی مانند معدن و ساختمان، ایمنی را در نظر بگیرد، بازرسی‌ها هم باید طبقه‌بندی شده و مستمر باشد، همچنین باید در معدن، ربات‌ها جایگزین انسان شود و آموزش‌ها و تجهیزات بروز باشد.

صادقی تاکید کرد: معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی باید از بازرسان بخواهد صنایع و واحدهای تولیدی را بررسی کنند و به کمک بازرسان اداره کار بروند تا سطح ایمنی و بهداشت در این واحدها ارتقا پیدا کند.

وی درباره متناسب سازی گفت: این طرح اجرا خواهد شد و دولت هم به پرداخت آن تاکید دارد؛ البته نباید تحقق آن را مدینه فاضله تصور کنیم، چرا که میزان آن قابل توجه نخواهد بود، امیدواریم دولت جدید تورم واقعی را برای افزایش حقوق سال آینده در نظر بگیرد.

قدرت بازدارندگی ایران با وعده صادق۲ به نمایش گذاشته شد

صادقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حوادث منطقه گفت: برخی به دنبال کمرنگ نشان دادن این حوادث هستند، این درحالی است که قدرت بازدارندگی، کشور را ایمن می‌کند.

وی ادامه داد: نتانیاهو و رژیم غاصب صهیونیستی جنایت‌های بزرگی را در غزه انجام داده و بعد از آن مردم لبنان را مورد تعدی قرار داده، برخی بر این باورند اگر سکوت کنیم نوبت به ما نمی‌رسد، این درحالی است که اگر قدرت بازدارندگی نداشته باشیم، اسرائیل به هیچ کشور اسلامی رحم نمی‌کند؛ نیروهای نظامی ما با وعده صادق ۱ و ۲ قدرت بازدارندگی ما را به نمایش گذاشتند.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور عنوان کرد: کاری که کشور ما انجام داد در دنیا بی‌سابقه بود و باید دست افرادی که این کار را انجام دادند بوسید، نباید این اقدام را دست کم گرفت، به صدای شبکه‌های معاند گوش ندهید، عملیات وعده صادق۲ عزت آفرین و غرور آفرین بود.

وی ادامه داد: به رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها، ما امروز در تکنولوژی موشک و صنایع هوایی قدرت برتر هستیم.

این فعال حوزه کارگری تاکید کرد: ما باید در حوزه صنعت و بازرسی کار هم مانند صنعت موشکی توسعه پیدا کنیم تا کشور را از هر جهت در قله رفیع عزت‌مندی ببینیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز