خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد؛

سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی کشت و صنعت سلسله

سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی کشت و صنعت سلسله
کد خبر : ۱۵۳۹۱۹۹

استاندار لرستان گفت: کلنگ پروژه کشت و صنعت سلسله در مساحت یک هزارهکتاری با سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومان بر زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوطالب شفقت روز یکشنبه پانزدهم مهرماه در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع کشت و صنعت شهرستان سلسله با اشاره به پیگیری‌های لازم برای ایجاد این مجتمع عنوان کرد: کمتر از ۷۰ روز است که پیگیری‌ها، تخصیص زمین و آب و سایر شرایط توسط مسئولان استان و شهرستان با مدیران شرکت انتخاب برای ایجاد این طرح صورت‌گرفته و باتوجه‌به شناختی که از این مجموعه وجود دارد امیدواریم کمتر از یکسال شاهد بهره‌برداری از فاز نخست آن باشیم. 

وی بیان کرد: خوشبختانه اراده مشترکی بین سرمایه‌گذاران و مسئولان استان و شهرستان برای اجرای این طرح صورت‌گرفته که در شرایط موجود و جابه‌جایی‌های دولت اتفاق کم‌نظیری است. 

استاندار لرستان افزود: بزرگ‌ترین مزیت استان اقتصاد کشاورزی است که چنانچه در راستای علم و فناوری با استفاده از نیروهای متعهد و نخبه بکار گرفته شود می‌تواند بخش مهمی از نیاز امنیت غذایی کشور را تأمین کند. 

شفقت گفت: این توانایی وجود دارد که با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی تولیدات مختلف کشاورزی را با استفاده از آب، خاک و نیروی مستعد انسانی در این استان افزایش داد. 

وی داشتن اراده را برای اجرای چنین طرح‌هایی مهم و گفت: تاب‌آوری در مقابل اراده در این راستا بسیار مهم است و با وجود مشکلات که وجود دارد همت و اراده مردم باید برای بهره‌برداری از منابع موجود باید تقویت شود. 

استاندار لرستان با تأکید بر وحدت و همدلی در پیشبرد اهداف افزود: یکپارچگی و وحدت مهم‌ترین عامل رسیدن به هر هدفی است و این نوع فعالیت‌های کشاورزی باید الگویی برای همه باشد و در این راستا ایجاد آموزشگاه‌های تولیدی و تجاری و بین‌المللی کردن تولیدات چنین طرح‌هایی در استان ضروری است. 

شفقت خاطرنشان کرد: می‌توانیم با اقتصاد کشاورزی سهم اشتغال خود را در استان افزایش دهیم و در سایه این پروژه چرخه‌های اقتصادی بسیاری را شکل دهیم و فعالیت‌های کشاورزی روستایی را نیز در سایه آن متحول کرد. 

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری پروژه کشت و صنعت ۸ هزار میلیارد تومان است، گفت: پروژه کشت و صنعت سلسله ۷۰۰ نفر را به طور مستقیم جذب کار می‌کند. 

استاندار لرستان مساحت پروژه را یک هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در این مجموعه ۶۰۰ هکتار جنگل‌کاری، ۵۰ هکتار واحد محصولات گلخانه‌ای، ۱۵۰ هکتار واحد فراوری و تکمیل زنجیره گیاهان دارویی، ۲۰ هکتار واحد تولید و تکمیل زنجیره آبزیان، ۳۰ هکتار تولید پرورش و تکمیل زنجیره دام سبک و ۱۵۰ هکتار گردشگری تعریف شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز