خبرگزاری کار ایران

مدیر منابع آب اسدآباد:

17 حلقه چاه غیر مجاز در اسدآباد مسدود شد

17 حلقه چاه غیر مجاز در اسدآباد مسدود شد
کد خبر : ۱۵۳۹۱۸۲

مدیر منابع آب اسدآباد با بیان اینکه انسداد چاه های غیرمجاز در اسدآباد به روز شده و به محض صدور حکم قضایی، اجرا می شود گفت: ۱۷حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان مسدود شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، مجید رکنیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدایی سال ۱۳۹۳ تاکنون در شهرستان اسدآباد ۲۹۷ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است.

وی ادامه داد: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت ۱۳میلیون و ۴۴۸ هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است.

مدیر منابع آب اسدآباد مجموع طول انسداد این تعداد چاه غیرمجاز در شهرستان را ۹ کیلومتر و ۶۰۰ متر عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۶ پرونده چاه غیرمجاز در جریان رسیدگی در محاکم قضایی شهرستان وجود دارد که به محض صدور حکم قضایی با اخطار به مالک چاه، نسبت به انسداد آن اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ابلاغی کارگروه سازگاری با کم آبی مقرر شده است در شهرستان اسدآباد تا پایان سال جاری ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود که از ابتدای سال تاکنون ۱۷ حلقه چاه غیر مجاز، بیش از برنامه ابلاغی مسدود شده که با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب آب از منابع زیرزمینی شهرستان جلوگیری شده است.

رکنیان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون از حفر سه حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان جلوگیری شده است گفت: گروه های گشت و بازرسی مستقر در شهرستان به صورت شبانه روزی بر دشت ها نظارت دارند.

وی ضمن درخواست از مردم شهرستان برای حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی و سطحی ادامه داد: شماره تلفن ۳۱۵۱ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی برای حفر چاه غیرمجاز ، بهره برداری بیش از پروانه از چاه ،برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه و تخلفات حوزه آب شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز