خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس خبرداد؛

تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک در فارس/ توجه خاص به کودکان محلات محروم و کم برخوردار

تشریح  برنامه‌های هفته ملی کودک در فارس/ توجه خاص به کودکان محلات محروم و کم برخوردار
کد خبر : ۱۵۳۸۸۱۴

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برنامه‌های هفته ملی کودک را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی خواجه‌نژادیان امروز شنبه  ۱۴ مهرماه با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه برگزار می شود، گفت:

خواجه‌نژادیان با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از شهدای مقاومت کودکان هستند، عنوان کرد: هفته ملی کودک بهانه‌ای است که توجه ویژه‌ای به کودک شود؛ اوج مظلومیت کودکان در غزه و لبنان مشاهده می‌شود و  تنها این موضوع منحصر به کودکان غزه نمی‌شود و ابعاد مختلفی که این قشر نیاز دارند، قابل توجه است.

وی ادامه داد: کودکان بسیاری در سراسر دنیا از حق آموزش برخوردار نیستند و بسیاری از استانداردهای کار کودک را ندارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با اشاره به اینکه بهداشت و سلامت در ایران و جهان مسئله جدی است، بنابراین این هفته فرصتی برای مطالبه‌گری در این زمینه‌هاست، گفت: بازیگاه‌های کودکان در حوزه تربیتی  گاهی به دلیل استاندارد نبودن نیاز به بازنگری دارد.

خواجه نژادیان افزود: در این هفته به حوزه بازی می‌پردازیم و پارک کودک میزبان رویدادی است که خانواده‌ها و فرزندان به بازی می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه در این هفته توجه خاصی به کودکان محلات محروم و کم برخوردار داریم و نمایش میدانی و جشن رسمی در محله سعدی برگزار می شود، ادامه داد: در تداوم برنامه‌ها روز شنبه از حافظیه تا توس کودکان نخبه در جوار آرامگاه حافظ و فردوسی شعرخوانی و گفتگوی کودکان انجام می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس همچنین به بیست و ششمین جشنواره قصه‌گویی در استان فارس اشاره کرد و گفت: آغاز جشنواره از هفته ملی کودک است و مردمی سازی قصه از اهداف ما در استان فارس است و تلاش می کنیم مادرانی که علاقه به قصه‌گویی دارند را شناسایی و مسلط به مهارت‌های قصه‌گویی کنیم.

وی افزود: سال گذشته ۷ نفر از استان فارس به مرحله کشوری جشنواره مذکور راه پیدا کردند و امسال هم فراخوان این جشنواره از هفته ملی کودک آغاز خواهد شد.

خواجه‌نژادیان در ادامه عنوان کرد: امسال کانون مشکلات حادی در حوزه نیروی انسانی داشت به نحوی که ۲۰ درصد مربیان ما به آموزش و پرورش منتقل شدند و هنوز در یک سال گذشته موفق به جایگزینی آنها نشده‌ایم.

وی ادامه داد: در یکسال گذشته کانون دستاوردهایی داشت که با وجود کاهش منابع، رسیدن به این موفقیت‌ها سخت بود و در سال گذشته کانون فارس موفق شد در حوزه فرهنگی کشور برتر باشد و برای نخستین بار در جشنواره شهید رجایی انتخاب شد.

خواجه نژادیان عنوان کرد: در حوزه تماشاخانه سیار کانون توانستیم ۳۰ اجرا در طول ۱۰ روز در روستاها و نقاط محروم داشته باشیم و در حوزه فعالیت فرزندآوری، کانون به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.

وی همچنین از اجرای تئاترهای کودکان در مناطق و محلات کم برخوردار شیراز خبر داد و گفت: امسال جشن رسمی روز ملی کودک را در محله کم برخوردار سعدی اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در ادامه سخنان خود گفت: امسال با تمام مشکلاتی که در بعد نیروی انسانی داشتیم و قریب ۲۰ درصد از مربیان ما در اوایل آبان سال گذشته به آموزش و پرورش منتقل شدند و جایگزینی نیرو هم نداشتیم اما موفق شدیم تا توفیقاتی را کسب کنیم.

وی، کسب عنوان برتر در مباحث فرهنگی در سال ۱۴۰۳ در کشور، کسب رتبه در جشنواره شهید رجایی امسال، کسب عنوان دستگاه برتر در حوزه جمعیت و فرزندآوری و... را از جمله این افتخارات برشمرد و گفت: در سال جاری با استفاده از تماشاخانه سیار موفق شدیم ۳۰ اجرای تئاتر کودکان را در مناطق کم برخوردار شیراز برای کودکان داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز