خبرگزاری کار ایران

مطالبات نخبگان در دیدار با استاندار فارس مطرح شد؛

بزرگترین مشکلات نخبگان عدم جذب توسط دستگاه‌ها است

بزرگترین مشکلات نخبگان عدم جذب توسط دستگاه‌ها است
کد خبر : ۱۵۳۸۷۹۰

مسکن یکی از راه‌‌ های ماندگاری نخبگان در کشور است

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: یکی از بزرگترین مشکلات نخبگان عدم جذب توسط دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی است و خواهان رفع این مساله خصوصا در استان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان فارس، حبیب شریف  صبح امروز شنبه ۱۴ مهر به همراه جمعی از مستعدان برتر، نخبگان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان در دیدار با استاندار فارس به برنامه‌های این بنیاد اشاره کرد و افزود: ۲۲ نفر در قالب پسادکتری در دو سال اخیر استان فارس مورد حمایت بنیاد و مجمع خیران نخبه پرور فارس قرار گرفته‌اند. 

وی با اشاره به اینکه مجمع خیران نخبه‌پرور استان به عنوان همیار و همکار بنیاد نخبگان فارس در سال 95 راه‌اندازی شده، خاطرنشان کرد: در مجمع جایزه‌های متعدد علمی برای دانش آموزان، دانشحویان، دانش آموختگان و کارآقرینان تعریف شده است. 

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور استان فارس در این دیدار به برنامه حمایتی این سازمان مردم‌نهاد از خانواده‌های زندانیان اشاره کرد و افزود: خانواده های کلیه زندان های استان فارس مخاطب برنامه های بعدی ما هستند که تلاش می‌کنیم فرزندان بااستعداد زندانیان را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهیم. 

در ادامه شماری از نخبگان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان به مشکلات خود از جمله «عدم جذب توسط دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها، مسکن، تسهیلات، مهاجرت، عدم حمایت دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های دانش‌بنیان و...» اشاره کردند و خواهان حل و فصل این مسائل شدند. 

استاندار فارس نیز در پایان این نشست خواهان حمایت بیشتر از حوزه علم و فناوری شد و افزود: معتقدم مسکن یکی از راه‌‌ های ماندگاری نخبگان در کشور است و بایستی این مساله حل شود. 

محمد هادی ایمانیه پیشنهاد داد تا در اراضی یکی از مناطق شیراز شهرک نخبگان احداث شود. 

ایمانیه در این نشست برای رفع مشکلات نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان قول مساعد داد و خطاب به آنان گفت:‌کشور را به خاطر بی‌توجهی‌‌ها و بی‌مهری‌های ما ترک نکنید، دلگرم باشید و تلاش کنید ما هم برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز