خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در فارس در دیدار رئیس سازمان بازرسی استان:

بازرسی یک دستگاه فریادرس است/ سازمان بازرسی باید جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرد

بازرسی یک دستگاه فریادرس است/ سازمان بازرسی باید جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرد
کد خبر : ۱۵۳۸۷۷۲

در آستانه سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور، رئیس منطقه سه سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس به همراه معاونان و سربازرسان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مهم حاکمیت تشخیص خلاف است بر ضرورت پیشرفت برای کشف سوءجریان و تخلف در دستگاه ها تاکید کرد.

آیت الله لطف الله دژکام با بیان اینکه هرچه بیشتر مبنای علمی و تخصصی کار بیشتر شود موفق تر خواهیم بود خطاب به بازرسان گفت: توانمندی های خود را شناسایی و اگر آسیبی وجود دارد نسبت به رفع آن اقدام کنید.

وی به بازرسی پیشنهاد داد که آموزش و اطلاع رسانی به مردم برای ارتباط با بازرسی و ارائه خدمات را در دستور کار قرار دهد.

دژکام با تاکید بر اینکه هم اکنون بازرسی به عنوان یک دستگاه فریادرس مطرح است، خواستار فرهنگ سازی پیرامون نحوه ارتباط گیری گسترده مردم با این مجموعه و همچنین پیشگیری از تخلفات شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه مشکلات باید احصا و به مردم اعلام شود، گفت: باید به این قضیه یک نگاه آموزش عمومی داشت.

وی با تاکید بر اینکه در بازرسی ها باید موضوعاتی مورد توجه قرار گیرد که بیشترین فراوانی را دارد افزود: وجود سازمان بازرسی باید جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرد و‌ همه از این سازمان حساب ببرند و‌ لازمه حکمرانی خوب است.

امام جمعه شیراز بر ضرورت اخلاق مداری از سوی بازرسان تاکید کرد و گفت: شخص بازرس باید دارای چارچوب اخلاقی باشد.

رئیس منطقه سه سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بازرسی به دنبال پیشگیری از وقوع جرم و تخلف است، تاکید کرد: بازرسی یک دستگاه امید بخش است و تلاش می کند که در کنار دستگاه ها و همراه آنها باشد تا ارائه خدمات به مردم به درستی انجام شود و رضایتمندی عمومی افزایش یابد.

کاظم اکرمی با اشاره اقدامات بازرسی در یک سال گذشته، گفت: یکی از اولویت های مهم نظارت بر اجرای قانون حمایت از خانواده و‌ جوانی جمعیت بود که در این راستا با ورود بازرسی استان  ۵۱۰۰ پرونده تسهیلاتی  پیگیری و ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واجدین شرایط پرداخت شد.

وی به اجرای 87 درصدی پیشنهادهای جریانی بازرسی اشاره کرد و گفت: طی این مدت اقدامات اثربخش  ۲۷ درصد افزایش یافت.

رشد 38 درصدی بازرسی اجرای بازرسی های برنامه ای، رشد 28 درصدی گزارش های هشدار دهنده، انجام 154 فقره اقدام خارج از پرونده بازرسی، انجام 52 فقره اقدام حین بازرسی، افزایش 66 درصدی ملاقات های مردمی  و...از دیگر اقدامات انجام شده طی این مدت است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز