خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد؛

آتش سوزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

 آتش سوزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
کد خبر : ۱۵۳۸۳۷۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: آتش سوزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفیدکوه مشرف به شهر خرم آباد پیش از ظهر امروز جمعه آغاز شده و تلاش برای خاموش کردن آن در حال انجام است.

به گزارش ایلنا ، علی سالاروند روز جمعه سیزدهم مهر ماه در حاشیه بازدید از منطقه سفید کوه خرم آباد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲۰ نفر نیروهای محیط زیست با همکاری نیروهای منابع طبیعی، افراد محلی و طبیعت دوستان در حال اطفای حریق مراتع منطقه هستند.

وی افزود: آتش سوزی ارتفاعات منطقه حفاظت شده سفیدکوه از قبل از ظهر امروز آغاز شده و هنوز اطلاعات دقیقی از دلیل و وسعت آن احصا نشده است.

آتش سوزی سفیدکوه اطفاء شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم آباد با اعلام این خبر گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان و خرم آباد، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان و خرم آباد، جوامع محلی و دوستداران طبیعت، آتش سوزی سفیدکوه خرم آباد اطفاء شد.

لطفعلی بیرانوند به سهل انگاری ۲ کوهنورد که در روز جمعه با هدف کوهنوردی و روشن کردن آتش باعث این حریق شده بودند، اشاره کرد و افزود: این حریق کاملا اطفاء گردیده که تا زمانیکه اطمینان کامل حاصل شود به منظور پایش منطقه، نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست در محل حاضر خواهند بود.

وی گریزی به فرود سخت یکی از هلیکوپترهای آبپاش که در اختیار منابع طبیعی است و فعلا در دست تعمیر است، زد و اظهار کرد: یکی از هلیکوپترها در دسترس است اما بخاطر شیب زیاد منطقه از آن استفاده نکردیم چراکه وقتی در آن شیب و با آن ارتفاع بخواهیم آب را بریزیم عملا آب به نقاط مورد حریق اصابت نخواهد کرد، لذا وقت خود را صرف اینکار ننموده و با دمنده حریق را اطفاء کردیم.

بیرانوند در پایان از همه مردم عزیز تقاضا کرد که ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورتیکه حریقی در سطح جنگل ها و مراتع مشاهده می کنند مراتب را با شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند تا نیروهای منابع طبیعی در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یابند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز