خبرگزاری کار ایران

در میز خدمت مسئولین قضایی دادسرای شیراز انجام گرفت؛

رسیدگی به درخواست های ۱۲۶ زندانی در زندان عادل آباد

رسیدگی به درخواست های ۱۲۶ زندانی در زندان عادل آباد
کد خبر : ۱۵۳۸۳۰۷

معاون دادستان مرکز فارس و رئیس اجرای احکام کیفری شیراز بهمراه جمعی از مقامات قضایی و قضات،طی ۳ ساعت با حضور در زندان مرکزی شیراز با ۱۲۶ زندانی به صورت چهره به چهره دیدار کردند که در نتیجه آن با اعطای تسهیلات قضایی به بیش از ۱۱٠ زندانی موافقت شد.

به گزارش ایلنا، معاون دادستان عمومی انقلاب مرکز فارس گفت: حضور قضات در زندان و بررسی درخواست‌ها و پرونده‌های زندانیان به همراه دیدار چهره به چهره با آنان نقش بسزایی در اتخاذ تصمیمات منطبق با شرایط  و نیاز  واقعی زندانیان داراست

قاضی حسین سلطانی فر اظهارداشت: دستگاه قضایی به همراه رئیس و مسئولین زندان شرایط تحولی و اخلاقی زندانیان را به صورت حضوری بررسی می‌کنند و در صورت تایید این هیئت فرد از ارفاقات قضایی و حقوقی برخوردار می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین فرایند، تجربه نشان داده زندانیانی که متاثر از این فرایند از تسهیلات حقوقی برخوردار می‌شوند بازگشت کمتری به جرم نسبت به سایرین خواهند داشت و این در تحقق کاهش هدفمند جمعیت کیفری تاثیر بسزایی دارد. 

 سلطانی فر اظهار داشت: زندانیان جرایم خاص و خشن و نافی امنیت مردم، آدم‌ربایی، سارقین حرفه‌ای و مسلح از تسهیلات حقوقی و ارفاقات قضایی برخوردار نمی‌شوند و این به منظور تامین امنیت مردم و صیانت از آرامش آنهاست.

 معاون دادستان عمومی انقلاب مرکز فارس افزود: زندان‌های استان به ویژه زندان مرکزی شیراز عملکرد بسیار خوبی در نگهداری،  تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان به انجام رسانده اند، لذا میزان مشارکت و تاثیر پذیری زندانیان از این اقدامات کارشناسی و تبلور آثار ندامت از جرم ، انگیزه بازگشت به زندگی در آنان از شاخصه‌هایی است که مرجع قضایی را ترغیب می‌کند تا نسبت به اعطای امتیازات قانونی به زندانیان واجد شرایط با نگاه مساعد ، اقدام و همکاری کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز