خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس مطرح کرد؛

وظیفه دستگاه ها ارتقای سطح معیشت و اقتصاد پایدار عشایر است

وظیفه دستگاه ها ارتقای سطح معیشت و اقتصاد پایدار عشایر است
کد خبر : ۱۵۳۸۳۰۳

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس با اشاره به پتانسیل های جامعه مولد در زمینه رشد تولید گفت: در ابتدای سال و در نوروزگاه های 60-30 استان فارس شاهد رشد چشمگیر مسافرین به این سیاه چادرها بودیم که این امر موید رشد اقتصادی آنها از آغاز سال بوده است.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ زاده در نشست هم افزایی با مدیرکل و روسای ستادی مرتبط با حوزه گردشگری و اقتصادی در اداره کل امور عشایر فارس، افزود: وظیفه دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه های عشایری ارتقای سطح معیشت و اقتصاد پایدار عشایر است که نیاز به ارائه طرح های به روز و کارآمد در این زمینه هستیم.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس ادامه داد: فعالیت های خوبی در حوزه آموزش اشتغال آفرینی عشایر صورت گرفته ولی کفاف نیازهای جمعیت بالای آنها در استان فارس نبوده است و باید علاوه بر این حوزه موثر در اشتغال پایدار موضوعات فرهنگی و ارتباطات بین الملل نیز از نظر آموزش ها و تخصص های لازم در اختیار عشایر مولد و پرتلاش استان مورد توجه قرار گیرد.

فرخ زاده با اشاره به برگزاری جشنواره چندرسانه ای حوزه گردشگری که در آبانماه سالجاری در استان فارس برگزار می شود، گفت: یکی از فرصت های بی نظیری که می توان آداب، رسوم، سنن و فرهنگ عشایر را به صورت ویژه در معرض دید عموم قرار داد این جشنواره است که با فراخوان های مختلف از عشایر هنرمند در تمامی زمینه هایی که فعالیت داشته اند و امکان ارسال تولیداتشان می باشد را از طریق اداره کل امور عشایر استان پیگیری خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: منجمله موضوعات قابل پیگیری در حوزه گردشگری و اقتصاد پایدار که در برنامه آتی گنجانده می شود عناوینی همچون بررسی طرح افزودن فهرست عناوین آموزشی گردشگری عشایر طی یک یا چند جزوه و آموزش از طریق مدارس عشایری و فنی و حرفه ای استان، بررسی طرح دهکده عشایری جهت بازدید توریست های داخلی و خارجی و ارائه تمامی توانمندی های عشایری در تمامی حوزه های فعالیت شان، عقد تفاهم نامه با صنف و هیئت مدیره دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی فارس جهت عرضه تورهای عشایری، تهیه کتابچه اقتصاد و فرهنگ گردشگری برای مقاطع تحصیلی، ایجاد موزه عشایری، برگزاری فروشگاه های زنجیره ای و... خواهد بود.

وظیفه دستگاه ها ارتقای سطح معیشت و اقتصاد پایدار عشایر است

مدیرکل امور عشایر استان فارس نیز در این جلسه گفت: باتوجه به حجم بالای فعالیت های اقتصادی عشایر استان فارس و معرفی این قشر از جامعه به عنوان قشر مولد و تولید کننده در کشور و علی الخصوص استان فارس در زمینه هایی همچون گوشت قرمز، صنایع دستی، گیاهان دارویی، گردشگری و...، حمایت های ویژه ای از سوی استاندار و معاون گردشگری ایشان صورت پذیرفته است که این حمایت ها باعث افزایش انگیزه در عشایر استان جهت ارتقاء کمی و کیفی تولیدات داشته است.

کریمی افزود: یکی از مشکلات اساسی عشایر استان فارس اشتغال پایدار و بهره مندی از سود تولیدات خود در بازار می باشد که یکی از اهداف متعالی این اداره کل همکاری و همیاری عشایر در رسیدن به این مهم می باشد.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه مختلف همچون آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و بخش های خصوصی در راستای افزایش بهره وری و تولیدات عشایری گفت: اداره کل امور عشایر فارس با ارائه تسهیلات کم بهره، نقش ویژه ای در مهاجرت معکوس عشایر و رشد روند تولیدات دامی و گیاهی عشایر داشته است و امیدواریم در سالجاری با برپایی میزهای چهارگانه ای که از سالهای قبل در دستور کار این اداره کل بوده به رتبه های برتر کشوری در تولیدات گوشت قرمز، گردشگری و بومگردی، صنایع دستی و گیاهان دارویی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز