خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

دایره فعالیت گردشگری را باید به پهنای ایران گسترش دهیم

دایره فعالیت گردشگری را باید به پهنای ایران گسترش دهیم
کد خبر : ۱۵۳۸۰۰۳

شیراز باید به عنوان یک حرم شهر و جهانشهر مطرح شود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مثلث طلایی گردشگری تدوین و سیاست گذاری شده است.

به گزارش ایلنا، ابراهیم حسینی امروز 12 مهرماه در مراسم انعقاد تفاهم نامه طلایه داران گردشگری ایران با بیان اینکه گفت وگو و همدلی رمز موفقیت همه کارها است، افزود: امروز برای مثلث طلایی گردشگری ایران یک مجموعه همدل و همفکر برای این حرکت خوب و ریشه ای دور یکدیگر جمع شده اند.

وی با اشاره به اینکه شیراز تعداد زیادی از اماکن فرهنگی و مذهبی را در خود جای داده است ، ادامه داد: شیراز شهری برای زندگی است و اخلاق ، آداب و شعر و شعورش مردمانش شهره است.

حسینی به مشترکات فرنگی، اقتصادی،  جغرافیایی و ویژگی های فراوان شیراز و دو استان همجوار یزد و اصفهان اشاره کرد و گفت: ظرفیت بزرگ در این مثلث توانمندی های فراوانی را به وجود خواهد آورد.

دایره فعالیت گردشگری را باید به پهنای ایران گسترش دهیم

وی با تاکید بر اینکه قرار گرفتن شیراز بالاتر از چارچوب های عادی ضرورت دارد، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد شهرمان شیراز بدرخشد و رشد و پیشرفت اساسی داشته باشد ودر تراز واقعی خود قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز  گفت: امروز گام اساسی با هم افزایی و همراهی  برداشته می شود؛ سندی با ۷۲ رویکرد برای توسعه شهر شیراز مصوب شده است که ۸ عنوان آن مستقیما به گردشگری مرتبط است.

حسینی ادامه داد: امروزدر شیراز سندی با همین عنوان در یک سند اساسی با برنامه ۲۰ ساله که مهمترین بخش آن گردشگری است هم به عنوان رویداد فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی موجود است.

به اعتقاد وی شیراز باید به عنوان یک حرم شهر و یک جهان شهر مطرح شود ، تصریح کرد: باید دایره فعالیت گردشگری را به پهنای ایران گسترش دهیم و این مثلث طلایی دوستانه به هم متصل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: حرکت اولیه برای این فعالیت خوب  طی سال های قبل آغاز شده بود با جلسات کارشناسی امروز به امضا شهرداران می رسد.

وی معتقد است نیاز به یک هیات اندیشه وز افراد علمی و صاحب نظر که فرصت داشته باشند تصمیم سازی کنند دراین مثلث طلایی نیاز است و گفت: باید از توانمندی های بخش خصوصی برای ارتقا این بخش کمک گرفته شود و همچنین نیاز است اطلاعات را در کنار هم بچینیم و ایجاد بانک اطلاعات برای قوانین این یه شهر بزرگ در کنار هم قرار دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه آمادگی خود را برای حرکت در این مسیر تحولی بزرگ، ریشه ای و اساسی  اعلام می کنیم، تصریح کرد:  شخصیت های بزرگ و تاثیر گذار که از نعمت آن برخورداریم برای برنامه ریزی و هماهنگی و امکاناتی که در تمام کشور وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت شهر شیراز یک شعار دارد که آن «گام های بلند، نگاه تمدنی برای رفاه و آسایش و رضایت مندی مردم با نگاه توسعه ای به شهر شیراز» است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز