خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس خبر داد؛

اجرای مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در فارس

اجرای مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر در فارس
کد خبر : ۱۵۳۷۹۷۰

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از اجرای مانور سراسری بازرسی از کارگاه‌های پرخطر همزمان با هفته ایمنی در سراسر استان خبر داد و بر اهمیت افزایش آگاهی و ترویج عملیات ایمنی در این کارگاه ها در راستای صیانت از نیروی کار تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، به گفته وحید خداپرست هر چند در سال گذشته21 هزار بازرسی در سطح کارگاه های فارس صورت گرفته و 8 هزار کارگاه پرمخاطره نیز شناسایی شده اما نکته قابل تامل اینجاست که با توجه به کمبود تعداد بازرسان در مقایسه با تعداد کارگاه‌ها و جمعیت کارگری استان، بازرسی مستمر از کلیه کارگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه بیش از 800 معدن در استان در حال بهره برداری است توضیح داد: در کارگاه‌های دارای بیش از ۲۵ نفر پرسنل، بازرسان کار اهتمام ویژه‌ای برای تشکیل و فعال سازی کمیته‌های حفاظت فنی داشته‌اند. 

وی به تفاهم نامه هایی که دو سال پیش با سازمان نظام مهندسی معدن و کانون انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی منعقد شده است گریز زد و عنوان کرد: که بر اساس این تفاهم نامه ها، بازرسی از معادن و کارگاه های ساختمانی شدت یافته و کلیه مسئولین فنی معادن و بخش زیادی از کارگران ساختمانی در دوره‌های آموزشی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار شرکت کرده و پس از دریافت گواهینامه، در حوزه معدن در معادن زیر ۲۵ نفر پرسنل به عنوان مسئول ایمنی، و در کارگاه های ساختمانی با علم به مباحث ایمنی مشغول به کار شده‌اند.

خداپرست به این نکته نیز اشاره کرد که هر سال در چندین نوبت، مانورهای مشترک بازرسی توسط بازرسان کار به همراهی نمایندگانی از سازمان صمت، مدیریت بحران استانداری و سازمان نظام مهندسی معدن برگزار شده و در این مانورها ضمن تذکرات قانونی به کارفرمایان، پیگیری‌های لازم جهت برطرف نمودن نواقص صورت گرفته است. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به برگزاری دوره های آموزشی کارگران در معادن و کارگاه های ساختمانی و کاهش حوادث ناشی از کار در کلیه کارگاه های استان گریز زد و توضیح داد در صورتی که کارفرمایان نسبت به تذکرات قانونی و عدم رفع نواقص بی توجه باشند، طبق قانون منجر به درخواست جریمه کارفرما و درخواست تعطیلی کارگاه یا بخشی از آن توسط دادستانی خواهد شد. 

خداپرست بر ضرورت تامین نیروی بازرس کار تاکید و گفت: تقریبا نیمی از چارت و ظرفیت سازمانی بازرسان کار در استان فارس فاقد پرسنل است که برای رفع این کمبود، مکاتباتی با سازمان امور استخدامی و معاونت منابع انسانی وزارت متبوع صورت گرفته و نسبت به درخواست استخدام بازرسان جدید و تکمیل چارت اداری بازرسی کار اقدام شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز