خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر صدرا مطرح کرد؛

ساماندهی مجتمع های مسکونی صدرا با مصوبات شورای شهر

ساماندهی مجتمع های مسکونی صدرا با مصوبات شورای شهر
کد خبر : ۱۵۳۷۹۴۵

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر صدرا با حضور در مجتمع شهید سعید گلبیدی واقع در فاز دوم شهر صدرا، بلوار کتاب؛ از نزدیک با ساکنین مجتمع گفتگو کرده و در جریان مشکلات ساکنان قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با بیان اینکه برنامه ریزی کرده ایم که سه شنبه های هر هفته در مجتمع های بزرگ حضور پیدا کنیم، گفت: از ابتدای امسال ما با گلایه‌ها و شکایت های متعددی از ناحیه ساکنین برخی مجتمع ها روبرو شدیم که باعث شد  شورا برای سامان‌دهی این مشکلات دو مصوبه داشته باشد.

روح الله شجاعیان افزود: تاکنون قانون اجازه نمی داد در مجتمع ها خدمات رسانی شود اما با مصوبه شورا که به تایید فرمانداری هم رسیده، با یک شرط ما می توانیم برخی خدمات مثل فضای سبز، لوازم بازی، پارک، روشنایی، رنگ آمیزی نمای دیوارها و... را در داخل مجتمع ها ارائه کنیم.

شجاعیان با بیان اینکه شهرداری هیچ بودجه دولتی ندارد و برای اینکه شهرداری بتواند کارآیی لازم را داشته باشد، همه باید عوارض پرداخت کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مجتمع های مسکونی عوارض سالیانه خود را به موقع پرداخت کنند، شهردار اجازه دارد 30 درصد آن را در خود مجتمع هزینه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا به دومین مصوبه شورا اشاره کرد و گفت: انتخابات هیئت مدیره مجتمع های مسکونی بالای 50 واحد باید زیر نظر شورا انجام شود و  به تایید شورا برسد.

وی افزود: هیئت مدیره ها بر اساس مصوبه شورا از این پس حسابرسی مالی می‌شوند و همچنین در حال پیگیری یک نرم افزار موبایلی هستیم که از طریق آن مبلغ شارژ دریافتی و هزینه های انجام شده برای ساکنین مجتمع شفاف شود.

شجاعیان در خصوص پروژه های قابل اجرا در بلوار کتاب هم گفت: بزودی فرایند مناقصه یک پمپ بنزین در کنار پمپ گاز آغاز می شود و در بودجه سال آینده نیز روشنایی بلوار کتاب گنجانده خواهد شد.

به گفته وی  جابجایی لوله نفت و گاز انتهای بلوار کتاب و ایمن سازی مسیر هم در دستور کار قرار دارد.

شهردار صدرا نیز در این نشست با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات درون محیط مجتمع با مصوبه شورا در صورت پرداخت به موقع عوارض سالانه ممکن شده است، گفت: طبق این مصوبه با درخواست هیئت مدیره، سی درصد عوارض قابل بازگشت و هزینه شدن در محیط مجتمع است.

مجتبی پارسایی، گفت: اعضای هیئت مدیره که در سخنان خود گفتند درخواست ها زیاد و خارج از توان حق شارژ پرداختی است، اگر ساکنین را تشویق به پرداخت عوارض کنند، از محل همان عوارض برای حل مسائل مجتمع اقدام میشود.

شهردار صدرا تصریح کرد: تلاش شهرداری برطرف کردن نیازهاست اما در نظر داشته باشید که هم نیازها زیاد و انباشت شده از قبل است و هم هر مجموعه محدوده توان مشخصی دارد و اینکه ادعا کنیم می توانیم همه نیازهای شما را در ظرف یکسال برطرف کنیم ادعای کاذبی است.

وی به برخی از اقدامات در محدوده خارج از فضای مجتمع اشاره کرد و گفت: روکش آسفالت خط جنوبی بلوار کتاب در سال جاری، ایجاد خط سریع السیر حمل و نقل از میدان ملک حسینی تا بزین، ساخت پیاده رو بلوار کتاب به شرط راه افتادن بَچینگ شهرداری و احداث بوستان ۶٫۳ هکتاری شهدا در دست اقدام است.

گفتنی است؛ شورای اسلامی شهر صدرا در اردیبهشت سال جاری با در نظر گرفتن شرایط این شهر که بخش مسکونی آن عمدتا از مجمتع های آپارتمانی تشکیل شده و با توجه به مشکلات متعدد این مجتمع ها، با پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا مبنی بر برگزاری انتخابات هیئت مدیره زیر نظر شورا موافقت کرد. طبق این مصوبه یکی از اعضای شورا به عنوان عضو افتخاری و با هدف نظارت بیشتر، در هیئت مدیره مجتمع های مسکونی حضور خواهد داشت.

شورا همچنین در مصوبه دیگری با لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر هزینه کرد سی درصد عوارض سالانه پرداخت شده توسط اعضای مجتمع های مسکونی در فضای مجتمع موافقت کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز