خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

محرومیت قریب به ۳۰۰۰ نفر از اهالی صوفی شهرستان شوط از آب شرب بهداشتی

محرومیت قریب به ۳۰۰۰ نفر از اهالی صوفی شهرستان شوط از آب شرب بهداشتی
کد خبر : ۱۵۳۶۸۲۵

اعضای شورای روستای صوفی دسته جمعی استعفا دادند

رئیس شورای روستای صوفی کندی شهرستان شوط آذربایجان غربی گفت: اهالی روستای صوفی کندی بیش از ۳۵ سال است که از نبود اب شرب دائمی رنج می برند و به همین دلیل اعضای پنج نفره شورای روستا در جهت اعتراض به عدم تامین آب شرب بهداشتی این روستا استعفا دادند.

محمد فضلعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد: نزدیک به ۳۵ سال است که کنتور های آب در منازل این روستا نصب شده ولی آب شرب دائمی در این روستا وجود ندارد و تنها روزانه یک تا یک و نیم ساعت آب خانوارهای روستایی وصل می شود و در بقیه ساعات روز اب قطع است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شرب روستا اقدام به حفر چند چاه کرده که با وجود خشکسالی های اخیر آب این چاه ها نیز جوابگوی نیاز روستاییان نیست.

فضلعلی زاده با بیان اینکه  در حال خاضر جمعیت این روستا ۲هزار و ۹۸۰ نفر است و نزدیک به یک هزار خانوار در این روستا زندگی می کنند که از اولین حق طبیعی خود که آب شرب بهداشتی است محروم هستند.

رئیس شورای روستای صوفی کندی تصریح کرد: سال گذشته استاندار آذربایجان غربی با سفر به این روستا دستور تامین آب شرب روستا را از پروژه ۱۰۶ روستایی را صادر کرد که متاسفانه این پروژه تا پنج سال آینده به شرط تامین اعتبار از دولت به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: استاندار همچنین دستور راه اندازی خط انتقال آب موقت از شهر شوط به فاصله ۱۵ کیلومتر از روستا را داده که متاسفانه بعد از گذشت یک سال این مصوبه اجرایی نشده و کماکان ساکنان این روستا به اب شرب دسترسی ندارند.

این عضو شورای روستای صوفی کندی با بیان اینکه، متاسفانه مدیر عامل آب و فاضلاب به مصوبه استادار تمکین نمی کند گفت: مدیر عامل اصرار دارد که اب شرب روستا باید از مجتمع ۱۰۶روستایی تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: آبرسانی به این روستا سه روز در هفته با تانکر انجام می شود که تانکر ۱۰هزار لیتری آب جوابگوی جمعیت ۳هزار نفری روستا نیست.

فضلعلی زاده در ادامه گفت:چندین بار ساکنان روستا با مراجعه به فرمانداری خواسته خود را که همان بهره‌مندی از اب شرب بهداشتی است را به گوش مسئولان رسانده اند ولی متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.

رئیس شورای اسلامی روستا با اشاره به استعفای دسته جمعی پنج نفره اعضای شورا گفت: فرماندار به جای رسیدگی به چرایی استعفای اعضای شورا اعلام کرده استعفای دسته حمعی اعضای شورا قانونی نیست.

وی در پاسخ خبرنگار ایلنا مبنی بر واکنش مسئولان به استعفای دسته جمعی اعضای شورای روستا گفت: استعفای اعضای شورای روستا توسط فرماندار شوط به  یاسر رهبردین معاون عمرانی استانداری اطلاع داده شده ولی تاکنون هیچ عکس العملی توسط وی در این رابطه نشان داده نشده است.

فضلعلی زاده با اشاره به سفر ۲سال قبل مدیر کل آب و فاضلاب  فعلی استان به این روستا نیز خاطر نشان کرد: مدیر کل مل آب و قاضلاب در این سفر که فرماندار شوط نیز همراهی می کرد  قول دو ماهه حل مشکل آب شرب روستا را داد که بعد از گذشت ۲سال هنوز اجرایی نشده و با مراجعه چندین باره به دفتر مدیر کل نتیجه ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون دلیل عدم اجرای مصوبه استاندار  و عدم تامین آب شرب روستا مشخص نشده و به همین منظور دست به دامان رسانه ها شدیم تا صدای ما را به گوش مسئولان برسانند.

عضو شورای روستای صوفی کندی گفت: متاسفانه طی مدت یک سال گذشته ۶۰خانوار به دلیل مشکلات بی‌آبی از این روستا به شهر مهاجرت کرده اند که این مغایر با سیاست های دولت در اجرای مهاجرت معکوس به روستا ها است.

وی افزود: افرادی که از این روستا به شهر مهاجرت کرده اند به دلیل پایین بودن توان مالی مجبور به حاشیه نشینی در شهر ها شده و مشکلات حاشیه نشینی نیز گریبانگیر این افراد شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز