خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تایید بازنشستگی بیش از 500 کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور

تایید بازنشستگی بیش از 500 کارگر لرستانی در مشاغل سخت و زیان آور
کد خبر : ۱۵۳۶۸۱۵

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از تایید بازنشستگی تعداد 509 کارگر لرستانی در کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه دو کمیته بدوی و تجدید نظر در استان پرونده‌های مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران را بررسی می‌کنند، اظهار کرد: طی شش ماهه نخست امسال ۶۶۵ پرونده در سامانه مشاغل سخت به ثبت رسید که این پرونده‌ها در ۱۶ جلسه کمیته بدوی با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: از این تعادا پرونده‌های بررسی شده در کمیته بدوی تعداد ۴۱۴ درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای تکمیل و انجام مراحل نهایی به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شد. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: کارگرانی که درخواست بازنشستگی بیش از موعد خود در کمیته بدوی تایید نشده است با ثبت اعتراض خود و تکمیل پرونده درخواستشان در کمیته تجدید نظرمشاغل سخت و زیان‌آور بررسی می‌شود. 

ناصری نیا بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری نیز تعداد ۲۱۹ پرونده در ۱۴ جلسه توسط کمیته تجدید نظر مورد ارزیابی قرار گرفت و از این تعداد پرونده ۹۵ درخواست بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان استان تایید شد. 

وی گفت: بنابراین با بررسی‌های پرونده‌های درخواست کارگران جهت بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان در کمیته بدوی و تجدید نظر استان طی شش ماهه نخست امسال تعداد ۵۰۹ کارگر لرستانی بازنسشته شدند. 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: مشاغل سخت و زیان آور، مشاغلی هستند که عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار روی سلامت کارکنان تاثیر می‌گذارد، بنابراین شغل‌هایی که ماهیت سخت و دشوار دارند، مشمول قانون جدید بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند و کارگران این واحدها، می‌توانند از مزایای بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند. 

خاطر نشان کرد: بر اساس قانون بازنشستگی پیش از موعد بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول قانون کار در صورتی که حداقل ۵۵ سال تمام داشته و سابقه پرداخت حداقل ۲۰ سال حق بیمه داشته باشند، می‌توانند با اطلاع کارفرمای خود درخواست بازنشستگی خود را به سامانه مشاغل سخت http//: sakht. mcls. gov. ir ارائه کرده تا در کمیته بدوی مطرح و رسیدگی شوند. 

ناصری نیا به افزایش بازرسی‌ها، آموزش ایمنی و بهداشت کار به کارگران و کارفرمایان و رفع خطراتی که در محیط کار متوجه کارگران می‌شود اشاره کرد و گفت: ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و موارد لازم تذکر و کارفرمایان مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار و رعایت آیین نامه‌های مرتبط هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز