خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

محوری‌ترین فعالیت استان اقتصاد کشاورزی است

محوری‌ترین فعالیت استان اقتصاد کشاورزی است
کد خبر : ۱۵۳۶۷۸۵

استاندار لرستان گفت: محوری‌ترین فعالیت استان اقتصاد کشاورزی است

به گزارش ایلنا، ابوطالب شفقت در نشست با فعالان حوزه کشاورزان استان اظهار داشت: با برگزاری این جلسات دنبال این هستیم تا نظرات و مشکلات کشاورزان را در سطح استان بشنویم و  پس از ارزیابی و مطالعه و حل مشکلات به دنبال توسعه اقتصاد کشاورزی استان برویم.

وی تصریح کرد: محوری‌ترین فعالیت استان لرستان اقتصاد کشاورزی است که این سیاست را در اولین روز به عنوان یک سیاست راهبردی ابلاغ کرده‌ام و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است و کارگروه اقتصاد کشاورزی را با حضور خودم و دبیری جهاد کشاورزی تشکیل داده‌ام.

استاندار لرستان افزود: در حال حاضر سهم خودم را به صورت حضور در جلسات متعدد با کشاورزان دنبال می‌کنم که به صورت شرکت در جشنواره‌های کشاورزی و بازدید از مزارع، باغات و دامداری‌ها در کنار کشاورزان انجام می پذیرد.

شفقت تصریح کرد: انتظار من از دستگاه‌های اجرایی و دبیر کارگروه اقتصاد کشاورزی این است که فعالیت‌های خود را در زمینه توسعه اقتصاد کشاورزی استان ارائه دهند.

وی گفت: آب به عنوان محوری‌ترین ابزار کشاورزی است و آب منطقه‌ای استان موظف است به عنوان یک تکلیف، تخصیص لازم را برای کشاورزان فراهم کند و به این منظور از کشور تخصیص مورد نیاز را بگیرد.

استاندار لرستان افزود: در تمام سرزمین لرستان آب مورد نیاز در حوزه های کشاورزی و دامداری باید از منابع آبی که دارد تامین شود و آب منطقه‌ای استان لازم است با مدیریت درست، آب را به سمت زیر زمین و ساماندهی آب ببرند و به هیچ عنوان نباید اعلام کنند برای تخصیص گلخانه ،زراعت و دامپروری تخصیص نداریم.

وی افزود: هر زمینی از لرستان که در آن امکان فعالیت کشاورزی، احداث گلخانه، باغ و دامپروری وجود داشته باشد اداره آب باید نسبت به تامین آب مورد نیاز اقدام کند.

شفقت گفت: در سال جاری با گزارشات جهاد کشاورزی سهم تسهیلات بخش کشاورزی از ۲۲ درصد به ۳۸ درصد افزایش یافته است تا با افزایش نقدینگی مشکلات کشاورزان و فعالان اقتصادی را در این حوزه حل کنیم.

استاندار لرستان گفت: به صدا و سیمای جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌کنم یک شبکه تحت عنوان شبکه روستا راه‌اندازی کرده تا با پخش محتوای مناسب به روستاییان کمک کند تا احساس هویت کنند و به روستاها برگردند.

وی افزود: ما مسئولین موظفیم امکانات و رفاهیات روستا را فراهم کنیم تا مردم به روستا بازگردند و بتوانیم فرهنگ زندگی روستایی را همانگونه که هست به عنوان یک فرهنگ با ارزش در جامعه جا بیندازیم چرا که تولید مواد اولیه و رونق اقتصادی با توسعه روستا شکل می گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز