خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

ارتقای خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان مورد توجه جدی قرار گیرد

ارتقای خلاقیت و نوآوری در دانش‌آموزان مورد توجه جدی قرار گیرد
کد خبر : ۱۵۳۶۵۲۲

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: خلاقیت و نوآوری باید با برنامه‌ریزی درست در دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند و مدیران باید با ایجاد محیط‌های متنوع یادگیری تلاش کنند تا تربیت چند ساحتی در مدارس محقق شود.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی کاظمی در نشست مشترک اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش و روسای نواحی و مناطق استان قزوین با اشاره به اجرای پروژه مهر و بازگشایی مدارس گفت: آموزش و پرورش استان قزوین برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت بسیار تلاش می‌کند و سال تحصیلی با کمترین چالش آغاز شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش لزوما موظف به آموزش دانش‌آموزان نیست بلکه مباحث تربیتی هم از اهم موضوعاتی است که باید در این نهاد بدان تمرکز و پرداخته شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته برای جذب نیروی انسانی در سال گذشته و امسال، خوشبختانه با چالشی در زمینه کمبود نیروی معلم و ساماندهی نیروی انسانی در سطح استان قزوین مواجه نشدیم.

اجرایی سازی سند تحول مهمترین هدف برای مدارس باشد

این مسئول با بیان اینکه جریان تعلیم و تربیت با آغاز مهر شروع می‌شود اما حرکت اصلی پس از بازگشایی مدارس رقم می‌خورد، گفت: اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین هدفی است که در مدارس باید دنبال شود.

وی عنوان کرد: تحول یک امر کاملا تدریجی است و نیازمند آن است که همه ارکان آموزش و پرورش از مسئولان گرفته تا کادر اجرایی و مدیران و معلمان مدارس به‌عنوان بازوان اصلی تحول آفرینی به یک درک مشترک در امر تحول برسند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای تحقق مساله مهم تحول در نظام آموزش و پرورش باید یک عزم ملی در مدارس ایجاد کنیم که نیازمند برنامه ریزی بوده و راهکار این امر در نقشه راه سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده است.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه‌ها و راهکارهای جدی تدوین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، الگوی «مدرسه تراز سند تحول بنیادین» است که برای این امر ۲۰ درصد مدارس عادی دولتی و ۵۰ درصد مدارس خاص اعم از نمونه، شاهد، سمپاد و غیردولتی در این طرح برای امسال در اولویت قرار گرفتند که باید این الگو به شکل جدی در مدارس اجرا شود و نیاز به توانمندسازی مدیران و معلمان دارد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله محیط‌های متنوع یادگیری پژوهش‌سراها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها است که باید روی این مراکز آموزشی تمرکز شود، همچنین ضرورت دارد مسئولان در مدارس حضور و نظارت جدی داشته باشند تا از نزدیک شاهد اقدامات انجام شده در مدارس باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز