خبرگزاری کار ایران

موافقت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با 50 درصد از درخواست های انتقالی

موافقت آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با 50 درصد از درخواست های انتقالی
کد خبر : ۱۵۳۶۴۴۵

مدیرکل آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان گفت: با 50 درصد از درخواست های انتقالی نیروهای این استان موافقت شده است.

به گزارش ایلنا، حسن بروشکی در نشست با اصحاب رسانه، ضمن تسلیت شهادت دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان و گرامیداشت یاد و خاطره سید حسن نصرالله و شهدای مقاومت، برای همه رزمندگان سلحشور حزب‌الله و جبهه مقاومت آرزوی پیروزی و سرافرازی کرد.

وی ضمن قدردانی از مشایعت و همراهی بی‌دریغ خبرنگاران و اصحاب رسانه، از آنان به‌عنوان شرکای فرهنگی و یار دیرینه آموزش‌وپرورش استان یاد کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ادامه داد: آموزش و تربیت صحیح و دقیق دانش‌آموزان تضمین‌کننده آینده نظام خواهد بود و اگر به دنبال جامعه‌ای مترقی و رو به پیشرفت هستیم همه نگاه‌ها باید به آموزش‌وپرورش و حوزه تعلیم‌ و تربیت فرزندان جامعه معطوف شود.

وی معلم، دانش‌آموز و خانواده‌ها را سه ضلع مثلث آموزشی و تربیتی عنوان کرد و بیان داشت: موفقیت معلم در کلاس درس و مدیر در فضای مدرسه در گرو مشارکت، هم‌فکری و همراهی اولیا و خانواده‌هاست؛ پدران و مادران باید به فرایند تعلیم‌وتربیت فرزندان خود حساس بوده و با حضور و ارتباط نزدیک با عوامل مدرسه در مسیر پرورش صحیح و اصولی فرزند خود حرکت کنند.

بروشکی گفت: تقویت مدارس دولتی، توجه ویژه به شاخص‌های آموزشی و تربیتی و رضایتمندی ذی‌ نفعان عرصه تعلیم‌‌ و تربیت از اولویت‌های آموزش‌ و پرورش است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اظهار کرد: شعار سال تحصیلی جدید از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش تحت عنوان «برای ایران، برای مدرسه» تعریف شده است و این مهم نشان از ضرورت همراهی، همکاری و خردورزی آحاد جامعه برای رشد و تعالی جایگاه مدرسه و کلاس درس و تربیت دانش‌آموزانی توانمند، فکور، بصیر و در تراز نظام اسلامی دارد؛ از همین روی ضرورت دارد همه آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولین پای‌ کار آموزش‌ و پرورش و پیشبرد اهداف والای نظام تعلیم‌ و تربیت باشند.

بروشکی گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۹۰۸ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های درس حاضر شده‌اند و رسالت سنگین تعلیم‌وتربیت این دانش‌آموزان را بیش از ۶۲ هزار معلم در ۸ هزار مدرسه سیستان و بلوچستان برعهده دارند.

وی افزود: در سایه تلاش شبانه‌ روزی و تدابیر اتخاذ شده، خوشبختانه برای اولین‌بار در تاریخ آموزش‌ و پرورش استان تراز نیروی انسانی در مقطع ابتدایی مثبت شده و در حوزه متوسطه نیز کمبود نیرو در برخی دروس به واسطه تخصیص ساعات حق‌ التدریس مانند سنوات گذشته مدیریت شده و اکنون و با آغاز سال تحصیلی جدید می‌توان گفت در سیستان و بلوچستان کلاسی بدون معلم وجود ندارد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ در حوزه جذب و پذیرش نیروی انسانی اتفاق گسترده و بزرگی در استان رقم خورد؛ به‌ طوری‌ که در آزمون استخدامی ماده ۲۸ رشته‌های آموزگاران ابتدایی، استثنایی، دبیری، هنرآموزی و کیفیت‌ بخشی تعداد ۵ هزار و ۳۷ نفر و در دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت شهید رجایی و استعدادهای برتر ۲ هزار نفر ردیف به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های پیشرو و چالش‌های بزرگ هر ساله در آموزش‌ و پرورش استان، رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی است؛ به‌گونه‌ای که امسال بیش از ۶۲ هزار دانش‌آموز جدید به چرخه تعلیم‌ و تربیت اضافه شده‌اند و این مقوله معادل ۱۲ برابر میانگین کشوری است و نیاز به نیروی انسانی، فضا و تجهیزات را افزایش می‌دهد.

بروشکی بیان کرد: در شش‌ ماهه نخست امسال ۱۷۷ پروژه آموزشی و پرورشی در قالب ۷۱۰ کلاس درس به همت اداره کل نوسازی مدارس استان و مشارکت چشمگیر خیرین نیک‌اندیش احداث به بهره‌برداری رسیده و نرخ سرانه فضای آموزشی از ۳/۳ به ۳/۸ مترمربع ارتقا یافته است.

بروشکی گفت: در حوزه نقل‌ و انتقالات فرهنگیان از مجموع ۷ هزار و ۹۷ متقاضی درون و برون‌ استانی، با درخواست ۳ هزار و ۸۸۲ نفر موافقت گردید که معادل ۵۴/۷ درصد است.

وی ادامه داد: با هدف احصاء وضعیت موجود و ترسیم نقشه راه برای دستیابی به اهداف موردنظر، موضوع تهیه برنامه پنج‌ساله توسعه شاخص‌های آموزشی و پرورشی استان در دستور کار قرار گرفت و پس از تدوین و تصویب در شورای معاونین وزارت متبوع، برای انجام به استان ابلاغ و هم اکنون در حال اجراست.

مدیرکل آموزش‌ وپرورش استان افزود: از دیگر برنامه‌های سال تحصیلی جاری موضوع توانمندسازی معلمان و کیفیت‌ بخشی آموزشی خواهد بود و در این راستا از همه ظرفیت‌ها و بسترها بهره‌گیری خواهیم کرد؛ همچنان که با کمک کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، دوره‌های آموزشی مختلفی برای معلمان، آموزگاران و دبیران در سال گذشته برگزار و با تربیت مدرسان میانی در سال تحصیلی جدید نیز این مهم استمرار خواهد داشت.

 بروشکی افزود: در سال تحصیلی گذشته دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان افتخارات بزرگی را در سطح ملی و بین‌المللی رقم زدند که از آن جمله می‌توان به کسب ۱۴ مدال طلا و نقره در المپیادهای علمی و پژوهشی، کسب دو مدال طلا و برنز جهانی در مسابقات آسیایی سنگاپور و مسابقات جهانی توسعه نرم‌ افزارهای تلفن همراه در فرانسه و کسب بیش از ۱۰۰ رتبه اول تا سوم کشوری در المپیاد ورزشی، همایش قرآنی سمپاد، جشنواره‌های جوان و نوجوان خوارزمی و کارسوق‌های علمی و پژوهشی یادکرد.

وی بیان کرد: در شاخص میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان در خردادماه ۱۴۰۳ سیستان و بلوچستان رشد ۰/۳۶ درصدی را به خود اختصاص داده است که باتوجه‌به آمار بالای ۹۰ هزار دانش‌آموز و شرایط خاص برگزاری امتحانات نهایی در سه‌پایه دهم، یازدهم و دوازدهم، این رقم در میانگین کشوری (۰/۷۲ درصد) رشد قابل‌توجهی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز