خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد؛

بهارنکو از فعالان اثرگذار در حوزه ی کاهش طلاق در استان است

بهارنکو از فعالان اثرگذار در حوزه ی کاهش طلاق در استان است
کد خبر : ۱۵۳۵۷۸۷

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه بهارنکو از فعالان قوی اثرگذار در حوزه ی کاهش طلاق در استان فارس بوده، گفت: اقدامات این گروه موسسات امیدوار کننده است و در واقع یک کار واقعی با آمارهای درست و قابل استناد در حال انجام است.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام در دیدار مدیر عامل گروه موسسات بهارنکو با قدردانی از «حمید مقامی» مدیر عامل بهارنکو به علت حس دغدغه مندی و انجام فعالیت های اثرگذار و جامع در حوزه خانواده، اظهار داشت: در کارهای مرتبط با فرهنگ و اجتماع، اقدامات مردمی، تاثیرگذاری بسیار بیشتری نسبت به اقدامات دولتی دارند.

وی با بیان اینکه بهارنکو افتخار استان فارس بوده، افزود: ۱۴ سال حرکت و رشد به صورت کاملا مردمی و آوازه ی اقدامات و فعالیت و نام شما در مجامع ملی، باعث افتخار ما است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در بهارنکو، کار بصورت مفید و با تاثیرگذاری بالا انجام می شود، گفت: این اقدامات می بایست بعنوان الگو و هم در جهت جذب همکاری بیشتر مسوولین با مجموعه، بیش از پیش به جامعه معرفی شود. 

 دژکام اضافه کرد: ارتباط گیری و هم افزایی با دیگر موسسات و ارگان های فعال در حوزه خانواده را نیز در دستور کار خود قرار دهید تا سرآغاز تعامل ها و اثر گذاری های بیشتر باشید.

مدیرعامل گروه موسسات بهارنکو نیز در این دیدار با بیان اینکه اجرای طرح بهارنکو از سال ۱۳۸۹ آغاز شد، اظهار کرد: بهارنکو با هدف رفع یک دغدغه اجتماعی در راستای افزایش طول زندگی مشترک و کاهش طلاق شکل گرفت. 

حمید مقامی با بیان اینکه بهارنکو هم اکنون اولین سمن استان فارس با مجوز ملی است، گفت: قریب به ۴۶۰مدرس و مشاور و ۲۵۰ کارمند در ده موسسه و سی و سه نمایندگی گروه موسسات در حال خدمات رسانی به جامه هدف هستند. 

وی با تاکید بر اینکه بهارنکو در حوزه ی خانواده نقش محوری را در استان بعهده دارد، در خصوص بخشی از اقدامات این گروه موسسات بیان کرد: این گروه موسسات از ابتدای کار خود تاکنون ۶۲۷ هزار نفر را در استان فارس آموزش داده و بیش از ۱۲ هزار خدمت از مشاوره فردی و بالینی گرفته تا کارگاه و همایش، برگزار کرده است. 

مدیرعامل گروه موسسات بهارنکو در ادامه عنوان کرد: طلاق های زیر یک سال زندگی مشترک در شیراز از سال ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱ از ۱۴ درصد به ۲.۵ درصد و در کل استان فارس از ۱۶ به ۴ درصد رسیده است.

مقامی افزود: همچنین آمار طلاق در زندگی مشترک زیر پنج سال در شیراز نیز در این بازه زمانی از ۴۵ به ۱۶ درصد و در کل استان نیز از ۵۱ به ۲۲ درصد و نیم رسیده که مداخلات بهارنکو در کاهش این آمار بی تاثیر نبوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز