خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای:

قضات و کارکنان دستگاه قضایی کار امروز مردم را به فردا واگذار نکنند

قضات و کارکنان دستگاه قضایی کار امروز مردم را به فردا واگذار نکنند
کد خبر : ۱۵۳۴۷۲۰

رئیس قوه قضاییه گفت: توصیه دیگر به قضات و کارکنان دستگاه قضایی آن است که در رسیدگی به کار مردم، به هر میزان که می‌توانند، تسریع داشته باشند و چنانچه مقدور است کار امروز مردم را به فردا واگذار نکنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شوراهای حل اختلاف در سمنان افزود: مشکلات معیشتی موجود نباید به هیچ‌ وجه در انگیزه کارکنان و قضات دستگاه قضایی برای خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم خلل ایجاد کند. کارکنان در قوه قضاییه اگرچه نمی‌توانند رضایت مندی ۱۰۰ درصدی مراجعان را برآورده کنند، اما با رفتار حسنه و تکریم ارباب رجوع می‌توان جلوی بسیاری از نارضایتی‌ها را گرفت. کارکنان و مسوولان قضایی باید تمرین و ممارست داشته باشند که در هر شرایطی با مردم و ارباب رجوع، به بهترین گونه مواجه و همواره آنان را تکریم کنند.

وی بیان کرد: توصیه دیگر به قضات و کارکنان دستگاه قضایی آن است که در رسیدگی به کار مردم، به هر میزان که می‌توانند، تسریع داشته باشند و چنانچه مقدور است کار امروز مردم را به فردا واگذار نکنند. در رده‌ها و مناصب مختلف قضایی حضور داشتم و از حجم بالای کارها آگاه هستم، به طور کامل سختی‌های کار در بخش‌های مختلف عدلیه را می‌دانم و برخی از آنها را با پوست و گوشت خود لمس کرده‌ام اما با این همه، تاکید دارم که باید در پیشبرد امور قضایی مردم تسریع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: بسیاری از مراجعان تاکید می‌کنند فارغ از نتیجه رای، آرای مرتبط با پرونده‌شان هرچه زودتر صادر شود.

وی با اشاره به اینکه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بر آن است تا دلسوزانه و خیرخواهانه از کارکنان و قضات دستگاه قضایی صیانت کند، تصریح کرد: همه باید نهایت همکاری را با این بخش داشته باشند. وقتی یک قاضی به واسطه لغزشی که داشته با سلب صلاحیت مواجه می‌شود، دلم به درد می‌آید و این موضوع برای من بسیار اندوهناک است. پس تاکید دارم که باید تمام تمرکز و تلاش ها به صیانت از مجموعه و فرد، فرد کارکنان و قضات معطوف شود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی کارکنان و قضات دستگاه قضایی ابراز کرد: یکی از مسایل و مشکلات مربوط به کارکنان دستگاه قضایی بحث مسکن است، بر اتخاذ تدابیر و تمهیداتی مستمر برای رفع این مشکل تاکید داریم و در این راستا اقدام‌هایی در دست اجرا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز