خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان:

بازنگری طرح هادی ۲۵ روستای املش نیازمند اعتبار است

بازنگری طرح هادی ۲۵ روستای املش نیازمند اعتبار است
کد خبر : ۱۵۳۴۶۸۹

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: برای بازنگری طرح هادی ۲۵ روستای املش نیازمند حدود ده میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، حامد دائمی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان املش اظهار کرد: ۱۵ هکتار زمین در ۹ روستای املش به منظور اجرای ماده ۴ قانون زمین شهری شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای تخصیص زمین برای توسعه طرح‌های مسکونی و تأمین زمین برای ساخت مسکن در مناطق روستایی انجام می‌شود، افزود: در چارچوب نهضت ملی مسکن، ۶.۶ هکتار زمین برای این طرح شناسایی و تعیین شده است.

دائمی ادامه داد: این اقدامات در راستای تسهیل در اجرای پروژه‌های مسکن ملی و تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی برای افراد واجد شرایط، به ویژه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار است.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته، ۱۳۲۳ برگ سند مالکیت روستایی در این شهرستان صادر شده است، گفت: از این تعداد، ۷۴۰ برگ سند در مناطق روستایی و ۸۵۳ برگ سند در شهر رانکوه صادر شده است.

دائمی بیان کرد: صدور این اسناد نقش مهمی در تثبیت مالکیت، کاهش اختلافات ملکی و تسهیل در بهره‌مندی از تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری‌های محلی ایفا می‌کند لذا این اقدامات در راستای توسعه پایدار روستایی و شهری و بهبود وضعیت املاک در این مناطق انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه برای بازنگری طرح هادی ۲۵ روستا، اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز است، گفت: طرح‌های هادی روستایی نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های روستاها، بهبود محیط زیست روستایی، و ارتقای کیفیت زندگی ساکنان دارند.

وی با بیان اینکه این بازنگری‌ها شامل به روزرسانی نقشه‌ها، تنظیم برنامه‌های توسعه پایدار و بهبود وضعیت فیزیکی و اجتماعی روستاها است، ادامه داد: تاکنون ۲۵۹۵ نفر از متقاضیان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک معرفی شده‌اند که از این تعداد، ۶۹۰ واحد مسکونی تکمیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان به واحدهای مسکونی در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورها، از جمله ایران، برنامه‌های مقاوم سازی مسکن روستایی به‌منظور افزایش ایمنی و دوام این واحدها اجرا می‌شود.

وی افزود: در ایران، طرح‌هایی مانند «طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی» با هدف نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی پیاده شده است و با توجه به آسیب‌پذیری ساختمان‌های قدیمی روستایی در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی، این طرح‌ها اهمیت زیادی دارند که در قالب این طرح‌ها، تسهیلات بانکی کم‌بهره یا بدون بهره به روستاییان واجد شرایط ارائه می‌شود تا بتوانند واحدهای مسکونی خود را مقاوم‌سازی یا نوسازی کنند.

دائمی با بیان اینکه هدف اصلی این طرح‌ها، رسیدن به ایمنی ۱۰۰ درصدی برای خانه‌های روستایی است و تاکنون پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است، گفت: شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی به حدود ۷۰ درصد رسیده که نشان می دهد بخش بزرگی از مساکن روستایی به سمت ایمن‌سازی حرکت کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: این برنامه‌ها نه تنها به بهبود وضعیت ایمنی مسکن کمک می‌کند، بلکه در کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی نیز تأثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز