خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان خبرداد؛

کلاهبرداری از شهروند شیرازی به بهانه سود چند برابری رمز ارز

کلاهبرداری از شهروند شیرازی به بهانه سود چند برابری رمز ارز
کد خبر : ۱۵۳۳۷۸۰

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی مردی جوان که با تبلیغات دروغین در شبکه اجتماعی اینستاگرام با معرفی خود به عنوان مدرس برتر در امر سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها، اقدام به کلاهبرداری از شهروند شیرازی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ امیرحسین سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت چندی پیش در یکی از صفحات اینستاگرام با فردی که خود را مدرس و متخصص در زمینه سرمایه گذاری رمز ارز معرفی کرده بود آشنا شدم و وی به بهانه سرمایه‌گذاری با سود چند برابری در کمترین زمان مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون ریال از من کلاهبرداری کرد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

سلیمانی با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با ایجاد صفحات جعلی و سو استفاده از نام افراد مشهور، اقدام به کلاهبرداری می‌نموده است، گفت: متهم پس از با مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و هدف از این کار را درآمدزایی عنوان کرد.

این مقام سایبری گفت: شهروندان بهتر است به منظور پیشگیری از هرگونه دغدغه نسبت به خرید رمز ارز و نگهداری آن در کیف‌های الکترونیکی خود، دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجای را نخورند و در خصوص کیف‌های پول دیجیتالی، از ذخیره رمز‌های عبور و نام کاربری 12 کلمه‌ای روی گوشی‌های خود اکیداً خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها، از رمز‌های یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند.

سلیمانی از هموطنان درخواست کرد در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک و یا مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.fata.gov.ir  و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز