خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان خبر داد؛

صدور سند ۶۸ درصد از اراضی زراعی گیلان

صدور سند ۶۸ درصد از اراضی زراعی گیلان
کد خبر : ۱۵۳۳۶۷۵

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با اشاره به آمار و ارقام صدور سند اراضی روستایی استان گفت: از مجموع ۲۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان ۶۸ درصد منجر به صدور مالکیت شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، نادر ناصری آذری پیش از ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها از صدور ۶۸ درصد سند اراضی زراعی در این استان خبر داد و اظهار کرد: از مجموع ۲۳۰ هزار هکتار اراضی زراعی استان ۶۸ درصد منجر به صدور مالکیت شده است.

وی با اشاره به رویکرد تبیینی و تبلیغی سازمان ثبت اسناد افزود: پیرو تأکیدات ریاست عالی سازمان جهت افزایش سند ثبتی شاهد کار جهادی همکاران برای تسریع در صدور ثبت اسناد هستیم و در شش ماهه امسال بیش از ۲۸ هزار قطعه تعداد صدور اسناد مالکیت ثبت شده است که به نسبت شش ماه سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۹۰ درصد رشد داشته‌ایم و در این حوزه جزو استان‌های برتر محسوب می‌شویم.

ناصری آذری با تاکید بر اینکه در شهریور ماه رتبه اول استانی را در این بخش کسب کردیم، ادامه داد: از لحاظ مساحت صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی نیز بیش از ۴۸ هزار هکتار صدور سند داشتیم که به نسبت مشابه سال گذشته که ۱۸ هزار هکتار بود حدود ۲۵۷ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی با درخواست از کشاورزان برای تشکیل پرونده صدور زراعی بیان داشت: در چند سال گذشته یک حس بدبینی نسبت به ثبت سند زمین کشاورزی صورت گرفته بود که استقبال کمتری را شاهد بودیم لذا به لطف کار همکاران و همگرایی سازمان‌ها و علاقمندی بیشتر متقاضیان آمار رو به بهبودی می‌رود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان افزود: سند دار شدن زمین‌های زراعی منجر به افزایش انگیزه کشاورزان، استفاده از تسهیلات بانکی و اخذ مجوز برای ایجاد هر نوع فعالیت خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با تقدیر از دستگاه‌های همکار در ترویج صدور سند اراضی زراعی و کشاورزان زحمتکش استان گفت: افزایش قابل توجه صدور سند اراضی روستایی حاصل عملکرد شرکت‌های مشاور طرف قرارداد و کار جهادی همکاران ما در اداره ثبت اسناد به ویژه حوزه کاداستر و اسناد و همچنین حمایت دستگاه قضائی به ویژه قضات ویژه حدنگار است و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت تبلیغی و تبیینی در این رابطه به زودی جشن صدور سند تمام زمین‌های کشاورزی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز