خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد:

هوشمندسازی مدارس گلستان باید در اولویت مسئولین قرار گیرد

هوشمندسازی مدارس گلستان باید در اولویت مسئولین قرار گیرد
کد خبر : ۱۵۳۲۸۸۲

در استان گلستان بیش از ۲هزار مدرسه دولتی و حدود ۵۰۰ مدرسه غیر دولتی وجود دارد و قرار است طرح هوشمند سازی مدارس در استان با هدف رویکرد فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان انجام بگیرد.مسئولین گلستانی هوشمند سازی مدارس را باید جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، در گلستان بیش از ۲هزار مدرسه دولتی و حدود ۵۰۰ مدرسه غیر دولتی وجود دارد و طبق گفته مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در سال تحصیلی جدید ۴۲۵ هزار دانش آموز در مدارس گلستان تحصیل خواهند کرد و بیست و چهار هزار فرهنگی نیز پذیرای آنان در مدارس خواهند بود.

قرار است طرح هوشمند سازی مدارس در استان گلستان باهدف رویکرد فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان انجام بگیرد. طرح هوشمندسازی مدارس در استان هنوز در آغاز راه است و مسئولین باید به این کار سرعت بیشتری ببخشند.

در زمان شیوع ویروس کرونا مدارس غیرحضوری و هوشمندسازی شد و تمامی آموزش ها به صورت آنلاین و برقراری ارتباط بین معلمان، مدیران و دانش‌آموزان انجام می گرفت. در حال حاضر مشکلات مالی سازمان ها، آموزش نیروی انسانی، گرانی سیستم های آموزشی و ... از مشکلات عمده در هوشمند سازی مدارس است.

یکی از تفاوت‌های اساسی مدارس هوشمند با مدارس سنتی، دسترسی دانش‌آموزان به محتویات درسی است و در این مدارس معلمان به تنهایی مسئولیت آموزش به دانش‌آموزان را برعهده ندارند.

هدف نهایی از فعال کردن مدارس هوشمند، تربیت نیروی کاری مجهز به مهارت های رایانه ای و سواد اطلاعاتی است که بتوان نیازهای زندگی را در دنیای اطلاعاتی جدید برآورد کرد.هوشمند سازی مدارس ارتقای سواد دانش‌آموزان را به همراه دارد.

مادر یک دانش آموز در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: هوشمندسازی مدارس باید هر چه سریعتر در شهر گرگان انجام شود که این موضوع به نفع آموزش و پرورش و خانواده ها است. با هوشمند سازی مدارس دانش آموزان می‌توانند در هر زمانی به محتوا دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در این شرایط هم والدین بهتر در جریان عملکرد فرزندان خود قرار می‌گیرند و همچنین دانش آموزان فرصت‌های بیشتری برای تحقیق و یادگیری گسترده دارند. 

وی عنوان کرد: البته معلمان هم باید آموزش های لازم و واقعی را ببینند که بتوانند دانش آموزان را خوب آموزش دهند. متاسفانه برخی کلاس های درس در شهر گرگان فرسوده هستند که مسئولین آموزش و پرورش در کنارش هوشمند سازی این موضوع را توجه کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: اداره کل نوسازی مدارس گلستان در سالجاری برای هوشمندسازی مدارس ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که شامل خریدویدئو پروژکتور، تخته‌های هوشمند،، لپ تاپ و ... است.

وحید فراهی ادامه داد: ۳۰۰ کلاس درس در استان گلستان به هوشمندسازی نیاز دارد که اگر اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی به ما تخصیص داده شود تا پایان سالجاری ۱۰۰ کلاس درس هوشمند سازی می شود‌.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز تاکنون بیش از چهار میلیارد ریال به امر مدرسه‌سازی استان کمک کردند که ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به سه سال اخیر است. از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در هوشمند سازی مدارس استفاده خواهیم کرد.

فراهی بیان کرد: هوشمندسازی مدارس کمک می‌کند تا امر آموزش و یادگیری بهتر انجام شود و مجهز بودن مدارس به رشد دانش آموزان و فراگیران و همچنین مدیران و معلمان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹۰ درصد پروژه های آموزشی استان با کمک خیران ساخته می شود و ۴۰درصد خیرین مدرسه سازی درگلستان غیر بومی هستند.حدود ۶۰۰ نفر خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در استان گلستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز