خبرگزاری کار ایران

در مراسم آغاز سال زراعی استان مرکزی مطرح شد:

اجرای برنامه هفتم توسعه از اولویت‌ها و تأکیدات دولت چهاردهم است

اجرای برنامه هفتم توسعه از اولویت‌ها و تأکیدات دولت چهاردهم است
کد خبر : ۱۵۳۲۷۷۹

در سال زراعی گذشته رکوردهایی را در حوزه کشاورزی شاهد بودیم

استاندار مرکزی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه آغاز شده و همه باید در جهت اجرای این برنامه حرکت کنند، گفت: اجرای قانون برنامه هفتم توسعه از اولویت‌ها و تأکیدات دولت چهاردهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. در راستای اجرای این برنامه، تکالیفی اندیشیده شده و سهم‌ها مشخص است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در مراسم آغاز سال زراعی 1404-1403 استان مرکزی در مزرعه اوقاف اراک، افزود: میزان رشد اقتصادی در طول برنامه باید بر اساس سالانه شکل بگیرد و اگر این اتفاق نیفتد، تبعات زیادی برای اقتصاد و موضوعات مرتبط رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه باید رشد اقتصادی در هر سال به 8 درصد برسد. 2.8 درصد از رشد اقتصادی مربوط به بهره‌وری است که این بخش از اهمیت ویژه برخوردار است. نیروی انسانی، منابع مالی و فناوری‌های جدید باید برای تحقق این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه بهره‌وری در حوزه کشاورزی با چالش‌هایی همراه است که باید آسیب‌شناسی شود، اظهار داشت: پرداخت به موقع مطالبات به حق کشاورزان بسیار ضرورت دارد. این موضوع با جدیت و به صورت مستمر در دست پیگیری است.

مخلص‌الائمه به عدم تحقق هدفگذاری‌ها در برنامه‌ها اشاره داشته و در این خصوص تصریح کرد: تاکنون در تمامی برنامه‌ها، برخی هدفگذاری‌ها محقق نشده که علل مختلفی دارد و باید بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این مراسم با بیان اینکه تمام اراضی کشاورزی استان مرکزی پهنه‌بندی شده است، گفت: سال زراعی گذشته دیروز شنبه 31 شهریور ماه به پایان رسید و با توفیقات خوبی همراه بود و رکوردهایی را نیز در این حوزه شاهد بودیم.

علی صفری افزود: امید است در سال زراعی جدید بحث تأمین سم و سوخت مورد نیاز کشاورزان به موقع و با کمترین مشکل انجام شود. از سوی دیگر قطعی برق خسارت زیادی به بخش کشاورزی وارد کرد. بر این اساس باید پشتیبانی تسهیلاتی صورت گیرد تا مزارع خورشیدی توسعه یابد.

وی به تولیدات استان مرکزی در سال زراعی گذشته اشاره داشته و ادامه داد: تولید گندم استان مرکزی در 15 سال اخیر با بیش از 500 هزار تن بی‌سابقه بود و نشان از رشد 70 درصدی داشت. همچنین در سال زراعی گذشته بیش از یک میلیون و 800 هزار تن محصولات پاییزه و بهاره در این استان ثبت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به اقدامات کشاورزی در سال زراعی جدید اشاره کرده و اظهار داشت: برای سال زراعی جدید 242 هزار هکتار اراضی گندم دیمی و آبی، 50 هزار تن جو، 17 هزار تن دانه‌های روغنی، 8000 هکتار علوفه و 2000 هکتار گیاهان دارویی ابلاغ شده است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز