خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

توسعه اسبدوانی در گلستانرا به عنوان یک صنعت پیگیری می کنیم

توسعه اسبدوانی در گلستانرا  به عنوان یک صنعت پیگیری می کنیم
کد خبر : ۱۵۳۲۱۹۱

نماینده مردم گنبد کاووس درمجلس شورای اسلامی گفت: مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و باید به آن توجه ویژه ای شود و ما توسعه اسبدوانی در گلستان را به عنوان یک صنعت پیگیری می کنیم.

عبدالحکیم آق ارکاکلی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و مسابقات اسبدوانی در گنبدکاووس سال‌ها است که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی دراین شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه سوارکاری گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن به مدیریت ورزش و جوانان استان باید واگذار شود که ما پیگیر این موضوع در سال گذشته در سفر آخر شهید رئیسی به استان بودیم.

آق ارکاکلی افزود: پیگیر  هستیم که مسابقات اسبدوانی بهترین شکل و به دور حاشیه در پاییز برگزار شود‌. اقدماتی باید انجام شود که مشکلاتی مانند دوپینگ دیگر اتفاق نیافتد که ما بابت این موضوع جلساتی برگزار کردیم.

وی گفت: توسعه اسبدوانی می تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای سوارکاری شود و نژاد های بسیار خوبی در استان وجود دارد. ما نگاه مان به این ورزش یک صنعت است و توسعه اسبدوانی در گلستان به عنوان یک صنعت پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر بسیاری از بزرگان، مربیان، سوارکاران برای ورزش سوارکاری زحمت زیادی کشیده اند. درحال تلاش هستیم که مکان های اسبدوانی  دراستان را بازسازی کنیم و طی یک برنامه چهارساله این موضوع بسیار مهم انجام می گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز