خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی هستند

کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی هستند
کد خبر : ۱۵۳۱۷۷۶

استاندار لرستان گفت: کشاورزان پایه ی استقلال اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، ابوطالب شفقت روز پنجشنبه بیست و نهم شهریور ماه در آیین شکرگزاری برداشت گندم در روستای کارخانه حکیم بروجرد عنوان کرد: شرط پایندگی نظام و کشور استقلال فکری و اقتصادی می باشد که پایه ی آن در کشاورزی و تولید می باشد.

وی با اشاره به تاکیدات امام (ره) و رهبر انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر امنیت غذایی تصریح کرد: امنیت غذایی در گروه توسعه کشاورزی و ماندگاری جمعیت روستاییان به عنوان مولدین می باشد.

استاندار لرستان به یکی از خطاهای راهبردی که در دهه های گذشته در امر کشاورزی کشور رخ داد اشاره کرد و گفت: آغاز سدسازی از پایین دست یکی از خطاهای راهبردی در دهه های گذشته بود که باعث عدم مدیریت بهتر منابع آب به ویژه در کشاورزی شده است.

شفقت ادامه داد: اگر سدسازی از بالادست آغاز می شد هم مناطق بالادستی و هم پایین دستی از نعمت آب در کشاورزی به خوبی بهره مند می شدند.

وی افزود: با این وجود هنوز دیر نیست و می توان با برنامه ریزی مناسب و طراحی بهتر این نقیصه را جبران کرد.

استاندار لرستان به دستاوردهای مهم حوزه ی کشاورزی در لرستان اشاره و اظهار کرد: باید دستاوردهای کشاورزان نمونه را در تولید به عنوان الگو به سایر کشاورزان و مردم معرفی شوند.

شفقت نحوه ی مصرف آب در کشاورزی را از دیگر موارد مهم مدیریت و بهره وری بیش تر برشمرد و ابراز کرد: نحوه ی مصرف درست آب با محوریت جهادکشاورزی و آب منطقه ای می بایست برای کشاورزان تبیین شوند.

وی افزود: برای نمونه برخی مزارع به اشتباه غرقابی می شوند و در این خصوص باید بازنگری شود.

استاندار لرستان  همچنین به باغات انجیر لرستان در منطقه معمولان و پلدختر اشاره کرد و گفت: با مدیریت مصرف آب می توان این باغات را از ۱۲۰۰ هکتار به ۲۵۰۰ هکتار افزایش داد.

شفقت تبیین کشاورزی در بین دانش آموزان را یک اقدام بنیادی برای سال های آینده دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش باید زمینه ی بازدید دانش آموزان را به صورت متناوب از مزارع در دست تولید فراهم کند.

وی تصریح کرد: اگر دانش آموزان ما در زمینه ی کشاورزی به خوبی آموزش داده شوند جمعیت بیش تری از نسل آینده به کشاورزی گرایش پیدا خواهند کرد.

استاندار لرستان تغییر کاربری اراضی کشاورزی را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برشمرد و تاکید کرد: سازمان جهادکشاورزی موظف است به صورت جدی برابر تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی مقاومت و جلوگیری کنند.

شفقت به فعالیت و پویایی کارگروه اقتصاد کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: جلسات این قرارگاه به صورت منظم برگزار و در آن تمامی دستگاه های ذیربط نسبت به رفع مشکلات تولید کشاورزی و کمک به ماندگاری روستاییان مکلف شده اند.

وی بر صادراتی کردن محصولات کشاورزی استان تاکید و ابراز کرد: قابلیت صادرات محصولات در نهایت استقلال اقتصادی به عنوان رکن اصلی مقاومت در برابر تحریم ها و فشارهای دشمنان ملت را به دنبال خواهد داشت.

استاندار لرستان در پایان تاکید کرد: جنگ امروز جنگ اقتصادی است و کشاورزان همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از خاک کشور تاثیر گذار بودند امروز با تولیدات کشاورزی در این جنگ کشور را به پیروزی خواهند رساند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز