خبرگزاری کار ایران

در آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز انجام شد؛

۷۷هزار جوانه فارسی راهی‌ کلاس‌های درس شدند

۷۷هزار جوانه فارسی راهی‌ کلاس‌های درس شدند
کد خبر : ۱۵۳۱۴۲۴

با برگزاری جشن جوانه‌ها در مدارس متوسطه اول استان فارس بیش از ۷۷هزار دانش‌آموز پایه هفتمی راهی کلاس‌های درس شدند.

به گزارش ایلنا، محمد‌مهدی متحد‌زاده در آیین استانی جشن جوانه‌ها در دبیرستان پویش ناحیه سه شیراز گفت: در استان فارس بیش از ۷۷هزار دانش‌آموز پایه هفتمی وجود دارد که از این تعداد ۳۷ هزار دانش‌آموز دختر و۴۰ هزار دانش‌آموز پسر هستند. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس گفت: برای تحصیل این دانش‌آموزان بیش از۲۵۰۰ کلاس درس در سراسر استان فارس آماده شده است.

متحدزاده در بخش دیگری از سخنان خودکودکان، نوجوان و جوانان ایران را عزیزترین و سرشار‌ترین سرمایه و ذخیره آینده‌ی این ملت دانست و گفت: توسعه‌یافتگی و پیشرفت هر کشوری حاصل فکر و اندیشه نیروی انسانی آن است و آینده کشور هم دست شما دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس در تبیین سخنان خود به مثالی از توسعه‌یافتگی در کشور هلند شاره کرد وگفت:کشور هلند کشور پیشرو در حوزه کشاورزی است. در یک مقایسه بین کشور حاصلخیز هلند و ۳ استان شمالی کشور شامل: گیلان، مازندران و گلستان در می‌یابیم که وسعت این ۳ استان ۵۷ هزار کیلومتر مربع است و این در حالی است که کشور هلند دارای وسعت کمتری به میزان ۴۴ هزار متر‌مربع است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس در ادامه گفت: همچنین میزان بارش در ۳ استان شمالی ۷۰۰ میلیمتر است و در هلند ۶۰۰ میلیمتر اما درآمد کشور هلند در حوزه کشاورزی ۲ برابر درآمد کشور ما در حوزه نفت و انرژی است.

وی علت پیشرفت کشور هلند در زمینه کشاورزی را توجه متخصصین این کشور بر تجهیزات، امکانات و مواردی در راستای پیشرفت در حوزه کشاورزی دانست و افزود: کشور ما نیز منابع و زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی دارد اما متخصصین ما این راه را هموار نکرده‌اند و امیدواریم این قبیل مشکلات به همت شما دانش‌آموزان که متخصصان آینده کشور هستید، حل شود.

مدیر اداره آموزش و پرورش فارس نیز در جشن جوانه‌‌ها ارتقای دانش‌آموزان به پایه بالاتر و نزدیک‌تر شدن به هدف را تبریک گفت.

سید عبدالصمد موسوی خطاب به دانش‌آموزان گفت: امروز با سلام به آینده و با شعار «برای ایران برای مدرسه» تغییر از مقطع تحصیلی ابتدایی به متوسطه اول را رقم می‌زنیم. مقطعی که به دلیل انجام تصمیم بزرگ و سرنوشت‌ساز زندگی یعنی انتخاب رشته از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: همکاران در ناحیه سه شیراز با افتخار در این ایام تلاش کردند تا فضایی شاد و مفرح را برای شما ایجاد کنند.آسفالت 32 مدرسه، تعمیر و بازسازی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری در 10 مدرسه، مفرح‌سازی و رنگ‌آمیزی 15 مدرسه، تعمیر و بازسازی بیش از دو هزار میز و نیمکت و صندلی‌ و توزیع و تهیه وسایل آموزشی، ورزشی، کارگاهی و بهداشتی و افتتاح شش زمین چمن مصنوعی بخشی از این تلاش‌هاست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز