خبرگزاری کار ایران

برای دومین سال متوالی صورت گرفت؛

اجرای طرح خوزستان پاکیزه در نقاط مختلف استان

اجرای طرح خوزستان پاکیزه در نقاط مختلف استان
کد خبر : ۱۵۳۰۳۷۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طرح خوزستان پاکیزه برای دومین سال متوالی در استان از ۲۴ شهریورماه درحال اجراست.

به گزارش ایلنا از خوزستان، داود میرشکار با بیان اینکه برای دومین سال متوالی اجرای طرح خوزستان پاکیزه از ۲۴ شهریورماه آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد، گفت: البته این طرح در سراسر کشور در حال اجرا است که ایده آن از خوزستان است که در قالب این طرح، پسماند‌ها و زباله‌ها به ویژه زباله‌های پلاستیکی اطراف محل‌های زندگی شهروندان جمع‌آوری می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت آحاد مردم در اجرای طرح خوزستان پاکیزه افزود: هدف از اجرای این طرح، اطلاع‌رسانی و آموزش است. همه باید برای حفظ این سرزمین کوشا باشیم و بخشی از آن مربوط به مدیریت پسماند است. همه عرصه‌ها و منابع خدادادی که بخشی از محیط زیست هستند باید برای نسل آینده حفظ و به آنها منتقل شود.

میرشکار با اشاره به اجرای این طرح در دو رستاخیز اول مهرماه و اول بهار، ادامه داد: اجرای طرح خوزستان پاکیزه عزم جدی در دانش‌آموزان و مسئولان اجرایی ایجاد می‌کند و امیدواریم این کار ماندگار شود، همچنین با اجرای این کار در بهار هم شکرگزار خدا خواهیم بود هم از میهمانان استقبال می‌کنیم تا خوزستان پاک را ببینند و به این سرزمین احترام بگذارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت پسماند، می‌گوید: در کارگروه ملی مدیریت پسماند طرح جامع مدیریت انواع پسماند را مطرح کردیم و مصوبه گرفتیم. در ۱۰ سال گذشته طرح مدیریت پسماند شهری خوزستان تدوین و  بخشی از آن اجرایی شد، اما کلیات قضیه اتفاق نیفتاد و باید این بخش تکمیل و به روزرسانی شود که در شورای برنامه‌ریزی خوزستان مورد تاکید قرار گرفته و مصوب شده است. چهار نوع پسماند تولیدی خوزستان نیز در این طرح قرار گرفته است و طرح، تدوین و اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات در زمینه پسماند، وضعیت دهستان‌ها است و باید در مدیریت پسماند پیشرو باشند، آموزش ۲ هزار و ۸۰۰ دهیار در ۹ منطقه را در دستور کار داریم که از هفته آینده آغاز می‌شود. آموزش ۲ هزار و ۵۰۰ مدیر مدرسه ابتدایی هم در برنامه است.  یک نکته بسیار مهم، موضوع اشتغال سازگار با اکوسیستم است و اگر این اتفاق بیفتد، دیگر به دنبال جایگزینی صنایع آلاینده در شهر‌هایی که قابلیت بسیار بالایی دارند نخواهیم رفت. اکنون مناطقی که در گردشگری فعال هستند چند برابر ما که در حوزه نفت سرمایه‌گذاری می‌کنیم، درآمد کسب می‌کنند بنابراین مشارکت بیشتر مردم در حوزه اشتغال بسیار مهم است و خوزستان هم ظرفیت اشتغال عمومی سازگار با اکوسیستم را دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز