خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان؛

۳۱ درصد تصادفات در این استان ناشی از عدم توجه رانندگان به مقابل است

 ۳۱ درصد تصادفات در این استان ناشی از عدم توجه رانندگان به مقابل است
کد خبر : ۱۵۲۹۹۱۲

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: ۳۱ درصد تصادفات در این استان ناشی از عدم توجه رانندگان به مقابل است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ کریم فاخری روز یکشنبه بیست و پنجم شهریور ماه در نشست با خبرنگاران، با اشاره به راه اندازی پلیس مدرسه با آغاز سال تحصیلی جدید در استان اظهار کرد: پلیس مدرسه از بین دانش آموزان معتمد مدارس انتخاب می شود که با آگاهی های لازم جهت امنیت ترافیک سایر دانش آموزان اقدام خواهند کرد.

وی بر لزوم ساماندهی هرچه سریعتر سرویس های مدارس تاکید کرد و افزود: شرکت های طرف قرارداد باید با هماهنگی سازمان حمل و نقل شهرداری مشخص و در این راستا خودروهای استاندارد، رانندگان دارای صلاحیت های فردی و تجربی جهت تامین امنیت و آسایش دانش آموزان انتخاب شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان ادامه داد: در صورتی که سرویس های مدارس بیش از ظرفیت خودرو سرنشین داشته باشند بدون هرگونه اغماضی مورد برخورد جدی قرار خواهند گرفت.

سرهنگ فاخری با بیان اینکه امنیت ترافیکی دانش آموزان اولویت فعالیت های پلیس در آغاز سال تحصیلی است گفت: سال گذشته تعامل خوبی با آموزش و پرورش داشتیم و امیدواریم سال تحصیلی جدید شاهد هیچگونه حادثه ترافیکی نباشیم.

 وی همچنین بر لزوم ایمن سازی معابر مقابل مدارس توسط شهرداری ها تاکید کرد و افزود: شهرداری ها باید مقابل مدارس نزدیک خیابان ها با ایجاد حایل و نرده مانع ورود دانش آموزان به سطح سواره رو شوند و خط کشی و سرعت گیرها توسط شهرداری ها به زودی انجام گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان افزود: اولیای دانش آموزان نیز باید عرض راه را با اصول صحیح به فرزندان آموزش دهند و سرویس های مدارس نیز دانش آموزان را درب منزل و از سمت راست پیاده کنند.

وی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ترافیک و بازگشایی مدارس در سطح استان، تمام عوامل انتظامی جهت ایجاد نظم و امنیت انتظامی و ترافیکی مدارس و دانش آموزان تلاش می کنند.

سرهنگ فاخری گفت: اموران راهنمایی و رانندگی در تمام مدارس حاشیه راه ها و معابر حضور خواهند یافت و انتظار می رود در این زمینه مسوولان آموزش و پرورش و شهرداری ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان در ادامه با بیان اینکه ۶۰ درصد تصادفات فوتی درون شهری این استان مربوط به عابران پیاده و افراد کهنسال است، بیان کرد: بیشتر این افراد نیز عابران پیاده سالمند بودند که نبود پل های عبور یکی از دلایل وقوع این تصادفات بوده و سال گذشته بیشترین تصادفات درون شهری استان در مهر ماه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۱ درصد تصادفات سطح استان مربوط به خودورهای سواری و وانت بار است ادامه داد: اکنون ۳۵۰ هزار وسیله نقلیه در شهرستان خرم آباد تردد دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: ۳۱ درصد تصادفات در این استان ناشی از عدم توجه رانندگان به مقابل است و در موارد بعدی استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن عامل اصلی تصادفات هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز