خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

مجتمع‌های فرهنگی ارشاد در شهرستان‌های قزوین به سینما تبدیل می‌شود

مجتمع‌های فرهنگی ارشاد در شهرستان‌های قزوین به سینما تبدیل می‌شود
کد خبر : ۱۵۲۹۱۹۳

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تا زمانی که بخش خصوصی برای ساخت سینما اقدام کند، برای جبران کمبودها، تبدیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری ارشاد در شهرستان‌ها به سالن‌های سینما در دستور کار قرار دارد.

امیر ملاحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت سینماهای این استان گفت: درحال حاضر سینما مهتاب با دو سالن 150 و 90 نفره و سینما بهمن با دو سالن 200 و 70 نفره در حال فعالیت هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: 2 سینما هم توسط بخش خصوصی در منطقه ملاصدرا و مجتمع نیایش در بلوار آیت الله خامنه‌ای درحال ساخت است.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان این 2سینما در حال اتمام است و بعد از اخذ تاییدیه‌های آتش‌نشانی و کمیسیون ذیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روند تجهیز آن‌ها آغاز می‌شود و امیدواریم امسال به مرحله بهره‌برداری برسند.

به گفته این مسئول، قزوین از نظر استقبال مردم از حضور در سینماها و استفاده از سالن‌های موجود جزء 5 یا 6استان اول است اما از نظر زیرساخت‌های سینمایی با شرایط مطلوب فاصله داریم و نیازمند صندلی‌های بیشتری هستیم.

فعالیت دو سینمای سیار در قزوین

وی با بیان اینکه مجموعه ارشاد مسئول صدور مجوز بوده و سینماداری را به عهده ندارد، اظهار کرد: اداره کل‌های ارشاد سینما نمی‌سازند اما متقاضیان بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق می‌کنیم.

ملاحسنی ادامه داد: البته بعد از اینکه ساخت سالن‌ها به پیشرفت 90 درصدی برسد، تجهیزات تخصصی مانند پرده، سرور پخش و سایر موارد به صورت بلاعوض اهدا می‌شود که هزینه آن مبلغ قابل توجهی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های قزوین فاقد سینما هستند، اظهار کرد: درحال حاضر 2 سینمای سیار داریم که در نقاط مختلف نسبت به نمایش فیلم اقدام می‌کنند، برنامه‌های دیگری هم در این حوزه در دستور کار قرار دارد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تاکید بر اینکه فیلم‌هایی که روی پرده می‌رود مجوز خود را از سازمان سینمایی اخذ می‌کنند، گفت: استان‌ها در این حوزه دخل و تصرف ندارند اما توصیه می‌کنیم رده بندی‌های سنی برای تماشای فیلم‌های روی پرده رعایت شود.

وی ادامه داد: باید خانواده‌ها نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند که وقتی به سینما می‌روند اگر فیلمی برای سنین بالاتر است، کودکان را با خود به همراه نداشته باشند

این مسئول با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از هنرمندان سینمای استان گفت: انجمن سینمای جوان ایران نهادی تخصصی است که پرورش و آموزش در حوزه سینما را به عهده دارد و در قزوین هم این نهاد فعال است.

وی خاطرنشان کرد: هنرمندان بعد از آموزش می‌توانند از پشتیبانی‌هایی مانند حمایت مالی و یا استفاده از تجهیزات تخصصی در تولید آثار و همچنین با عضویت در صندوق هنر از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز