خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیربت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

مهار شعله‌های آتش در کهگیلویه و لنده

مهار شعله‌های آتش در کهگیلویه و لنده
کد خبر : ۱۵۲۹۰۲۶

چهار سورتی پرواز بالگرد برای خاموش نمودن شعله‌های آتش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد از مهار شعله‌های آتش در ارتفاعات کوه سفید کهگیلویه و سَمر لنده در ساعاتی پیش خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "علیرضا نیکروز" در گزارش ارسالی به رسانه‌ها تاکیدکرده که برای مهار شعله‌های آتش در این ارتفاعات، تلاش‌های گسترده ای از سوی فعالان زیست محیطی، نیروهای خودجوش مردمی، بسیج ، پرسنل ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های کهگیلویه و لنده طی چند روز گذشته تاکنون صورت گرفته است.

وی از چهار سورتی پرواز باهدف انتقال امدادگران برای مهار این آتش سوزی‌ها هم خبرداد و اظهارداشت: چهار سورتی پرواز بمنظور انتقال نیروهای امدادرسان انجام شده و ساعاتی پیش نیروهای امدادگر با استفاده از بالگرد برای پایش آتش سوزی در کوه سَمر شهرستان لنده به منطقه اعزام شدند تا در صورت فوران دوباره آتش، آن را در کمترین زمان ممکن خاموش کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مهار شعله‌های آتش در ارتفاعات سفید و سَمر کهگیلویه بزرگ را بدلیل سخت گذری، شیب های تند، کمی امکانات، دوردستی تا محل اولین روستاهای مجاور، خستگی امدادگران و وزش بادهای شدید، سخت و طاقت فرسا خواند.

نیکروز با بیان اینکه، در هفته اخیر ارتفاعات کوه سفید و سَمر شهرستانهای کهگیلویه و لنده دچار آتش سوزی شد و این آتش سوزی ها چندین مرحله خاموش اما بدلیل وزش باد شدید و وجود علف های خشک دوباره شعله‌ور می شد، افزود: آتش سوزی جنگل و مراتع ارتفاعات کوه سفید در شرق کوه سفید از توابع شهرستان کهگیلویه با تلاش بیش از ۴۰ نیروی امدادی و مردمی مهار شد و نیروهای امدادی تا ساعت چهار سحرگاه امروز جمعه بیست سوم شهریور ماه در منطقه در حال پایش بودند.

وی با اشاره به اینکه شعله‌های آتش در عرصه‌های طبیعی ارتفاعات کوه سَمر هم که پیش از ظهر روز سه شنبه نوزدهم شهریورماه روشن شده بود و خسارت آن حدود ۱۵ هکتار مرتع و جنگل بود، تصریح کرد: آتش‌سوزی جنگل و مراتع ارتفاعات کوه سَمر در شهرستان لنده پس از چهار روز تلاش بامداد امروز جمعه بیست و سوم شهریورماه مهار شد.

نیکروز با اشاره به تلاش کوهنوردان که بصورت پیاده‌ حدود ۲ ساعت را طی می کردند تا به محل آتش در ارتفاعات سَمر شهرستان لنده برسند، یادآورشد: یک فروند بالگرد هم کار انتقال نیروهای امدادی را انجام داد و نیروهای دهیاران، بخشداری، خودجوش مردمی و پرسنل ادارات محیط زیست و منابع طبیعی برای مهار این آتش تلاش کردند.

وی پوشش جنگلی و مرتعی منطقه دچار آتش سوزی شده را بلوط، بنه، کله خُنگ و بادام عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، شهرستان های کهگیلویه و لنده بهمراه شهرستان‌های چُرام و بهمیی در استان کهگیلویه و بویراحمد جزء حوزه جغرافیایی کهگیلویه بزرگ محسوب می شوند.

شهرستان کهگیلویه با یاسوج مرکز استان حدود ۲۰۰ کیلومتر و شهرستان لنده با یاسوج حدود ۲۲۰ کیلومتر فاصله زمینی دارد.

شهرستان لنده بدلیل ضعف مفرط در حوزه راهسازی به شهرستان بُن بست معروف شده است.

شهرستان کهگیلویه هم از محروم ترین شهرستان‌های ایران بشمار می رود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز