خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه‌های علمیه استان خبرداد؛

فعالیت ۵۴ حوزه علمیه آقایان و ۳۲ حوزه بانوان در فارس

فعالیت ۵۴ حوزه علمیه آقایان و ۳۲ حوزه بانوان در فارس
کد خبر : ۱۵۲۸۴۲۲

۲ هزار و ۵۰۰ در مراکز حوزوی استان در حال تحصیل هستند

مدیر حوزه‌های علمیه فارس از فعالیت ۵۴ حوزه علمیه آقایان و ۳۲ حوزه بانوان در استان خبر داد و گفت: بعد از قم، استان فارس دارای بیشترین حوزه علمیه است که این تعداد حوزه علمیه به دلیل استقبال خوب جوانان تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی امروز، ۲۱ شهریورماه در نشست خبری افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ در مراکز حوزوی استان در حال تحصیل هستند؛ همچنین بیش از ۲ هزار طلبه استان فارس در قم مشغول به تحصیل هستند که مجموعاً قریب ۵ هزار طلبه مشغول به تحصیل و تدریس داریم.

وی عنوان کرد: به رغم برخی کاستی‌ها و مشکلات سال گذشته شاهد رشد ثبت‌نام در ورودی حوزه‌های فارس بودیم و امسال هم این تعداد بیشتر شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس از برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مراکز حوزوی استان هم در بخش آقایان هم بانوان در روز ۲۴ شهریورماه جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ خبر داد.

وی گفت: این مراسم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با سخنرانی آیت‌الله احمد بهشتی و آیت‌الله دژکام برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه فارس تصریح کرد:  فارس تنها استانی است که سه مرجع تقلید  آیات عظام کریمی جهرمی، بهشتی و مکارم شیرازی در بین مراجع شیعه دارد.

محمودی گفت: برخی از حوزه‌های علمیه استان فارس تاریخی هستند مانند مدرسه علمیه خان، منصوریه، حکیم و... که به مروز زمان و تغییرات آب و هوایی مستهلک می‌شوند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند البته میراث فرهنگی همکاری خوبی دارد اما نیاز به تسریع مرمت دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس همچنین با بیان اینکه استان فارس بیشترین طلاب طرح امین کشور را دارد از فعالیت یک هزار و ۴۷۰ نفر طلبه در این طرح خبر داد و گفت: در طرح هجرت هم حدود ۷۰۰ طلبه در حال فعالیت هستند اما با توجه به اینکه در استان فارس قریب ۵ هزار مسجد داریم، این تعداد طلبه طرح هجرت کم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز