خبرگزاری کار ایران

آمادگی خوزستان برای حضور سرمایه‌گذاران کشور عمان

آمادگی خوزستان برای حضور سرمایه‌گذاران کشور عمان
کد خبر : ۱۵۲۸۴۱۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: خوزستان به واسطه دریافت رتبه نخست جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور آمادگی دارد بستر فعالیت سرمایه گذاران کشور عمان را فراهم کند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمد راضی جلالی در نخستین همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اتاق بازرگانی اهواز که با حضور هیات اقتصادی کشور عمان برگزار شد، گفت: استاندار خوزستان با این هیات دیدار خواهند داشت و تفاهم نامه‌هایی برای تقویت همکاری تجاری بین خوزستان و کشور عمان منعقد خواهد شد. متخصصان و فرهیختگان، سرمایه خوزستان هستند و پیوند خوبی به واسطه فعالیت فعالان حوزه علمی خوزستان میان دانشگاه و صنعت این استان ایجاد شده است.

وی افزود: با وجود آنکه تحریم‌های ظالمانه مشکلاتی بر سر راه تولید و اقتصاد ایجاد کرده است، اما شرکت‌های دانش بنیان موفق شدند نیاز صنایع را تامین کنند.

حمیدرضا فلاح، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این همایش گفت: متخصصان حوزه نفت، پتروشیمی و فولاد خوزستان آمادگی ارائه مهارت و علم خود به کشور عمان هستند. ۴۵۰ شرکت فنی و مهندسی در خوزستان فعال است که ظرفیت بسیار خوبی برای تولید تجهیزات مورد نیاز صنایع بزرگ و کوچک محسوب می‌شوند.

وی افزود: ۲۵۰ طرح برای سرمایه گذاری در استان شناسایی و احصاء شده که زمین مورد نیاز برای فعالیت سرمایه‌گذار در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، هیاتی اقتصادی از اتاق بازرگانی استان شمال شرقی کشور عمان به منظور تقویت مبادلات تجاری با خوزستان به این استان سفر کرده است و به مدت یک هفته از ظرفیت‌های اقتصادی استان بازدید خواهند کرد.

اعضای هیات اقتصادی کشور عمان در سفر به خوزستان ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در این کشور، بر تمایل بر توسعه همکاری‌های اقتصادی تأکید داشته و توسعه فعالیت اقتصادی و تجاری میان دو طرف را خواستار شدند.

شاخص‌های اصلی در توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک بخش خصوصی خوزستان با کشور عمان در حوزه صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته، صنایع فولاد، بسته‌بندی خرما، خشکبار و محصولات کشاورزی، صنایع پزشکی و مراکز درمانی، سرمایه‌گذاری‌های ترانزیتی و حوزه انرژی است.

حجم همکاری اقتصادی میان ایران و عمان حدود ۲ میلیارد دلاراست که با توجه به مستعد بودن بازار‌های و همچنین تمایل دو طرف به توسعه روابط، ظرفیت و پتانسیل افزایش این حجم از همکاری‌ها به آماری چند برابری وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز