خبرگزاری کار ایران

خبر خوش برای دوستداران حیات وحش؛

ثبت تصویر جدید از پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو

ثبت تصویر جدید از پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو
کد خبر : ۱۵۲۷۹۶۴

رئیس پارک ملی بمو از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی در این پارک خبر داد .

به گزارش ایلنا، رستگار اظهار داشت: با بهره گیری از تجهیزات نظارتی دید درشب، از یک فرد پلنگ ایرانی تصویربرداری شد.

این مقام مسوول، وجود پلنگ در پارک ملی بمو را برآیند فضای مناسب، امنیت زیستگاه و کاهش خطرات و آسیب هایی دانست که زیست این گونه ارزشمند و در معرض انقراض را تهدید می کرد، وجود پلنگ تکمیل کننده بخشی از چرخه زیستی در پارک ملی بمو است و نوید بخش شرایط مناسب برای زیست گونه های حیات وحش قلمداد می شود.

رستگار، توجه به حفاظت مشارکتی و استفاده از توان محیط بانان و جوامع محلی برای مدیریت مناطق محیط زیست را رویکردی برای زیست بهتر و ایجاد امنیت زیستگاه دانست و گفت: پارک ملی بمو نمونه کاملی از حفاظت مناسب گونه های حیات وحش قلمداد می شود و امید است با تداوم این روند شاهد افزایش شمار گونه های در معرض انقراض باشیم.

رییس پارک ملی بمو شیراز برخی از توانمندی ها و قابلیت های تجهیزات فنی محیط بانی موجود در این پارک را برشمرد و اضافه کرد: پارک ملی بمو از پیشگامان استفاده از دوربین های پیشرفته دید درشب ودیگر امکانات نوین پایش شامل پهپاد مجهز به شناسایی  انسان به منظور برخورد قاطع با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز است، پایش و سرشماری گونه های حیات وحش نیز با بهره گیری از این تجهیزات انجام می شود.

وی افزود: با جذب حمایت های جوامع  محلی و بکارگیری حداکثری نیرو و امکانات در دسترس از هیچ کوششی در جهت صیانت از انفال الهی و حفاظت از محیط زیست کوتاهی نخواهد شد.

پارک ملی بمو سومین پارک ملی حفاظت شده بعد از پارک گلستان و ارومیه است و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است که در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد. 

در زیستگاه پارک ملی بمو، علاوه بر پلنگ، پستاندارانی از جمله، آهو، قوچ و میش، بز و پازن و پرندگانی همچون عقاب طلایی زندگی می‌کنند و کفتار، گربه جنگلی، گربه وحشی و جغد کوچک و شاه بوف از دیگر حیوانات این منطقه به شمار می‌روند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز