خبرگزاری کار ایران

افتتاح آبرسانی به سرمست و ۵ روستای گیلانغرب

افتتاح آبرسانی به سرمست و ۵ روستای گیلانغرب
کد خبر : ۱۵۲۷۹۵۹

آبرسانی به شهر سرمست و پنج روستای شهرستان گیلانغرب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، امروز (۲۰ شهریور) در آیین افتتاح آبرسانی به شهر سرمست و روستاهای در مسیر(بیگ رضایی، علیرضاوندی، داربادام، ژاومرک علیا و ژاومرک سفلی) که با حضور استاندار کرمانشاه، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مسئولین استان برگزار شد، این طرح را از مهمترین ‌پروژه‌های آبرسانی استان عنوان کرد و گفت: مردم شهر سرمست سال‌ها دچار مشکل بی‌آبی بودند و اکنون آب پایدار به این شهر رسیده است.

داوودی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به شهر سرمست به همراه ۲۵ روستای مسیر در دو حوزه شهرستانی گیلانغرب و اسلام‌آبادغرب اجرا شده، گفت: مجموع اعتبارات این طرح‌ها ۱۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز آبرسانی به شهر سرمست و پنج روستای در مسیر افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: آبرسانی به سایر روستاها نیز در گام‌های نهایی است. 

وی اعتبار این بخش از پروژه را ۸۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد که از منابع ملی، استانی و منابع پروژه‌های محرومیت‌زدایی تامین شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با آبرسانی به شهر سرمست و پنج روستای در مسیر آن در گیلانغرب، ۶۵۷۰ نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

داوودی از اجرای ۳۴ کیلومتر لوله‌گذاری و خط انتقال، احداث چهار مخزن به ظرفیت هزار مترمکعب و دو ایستگاه پمپاژ برای این طرح آبرسانی خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه به طرح جهش آبرسانی به روستاهای استان اشاره و عنوان کرد: طی دو سال اخیر ۳۶۹ روستا را آبرسانی کردیم، بگونه‌ای که تقریبا هر دو روز یک روستا آبرسانی شده است.

داوودی کرمانشاه را از استان‌های پیشرو در حوزه طرح‌های جهش آبرسانی روستایی برشمرد و تاکید کرد: دو قرارداد آبرسانی به روستاها با سپاه پاسداران داریم که در مجموع ۸۶۰ روستا تا پایان سال ۱۴۰۵ در قالب این پروژه‌ها آبرسانی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه یادآور شد: این روستاها شامل روستاهای بدون آب، روستاهای با تنش آبی جدی و روستاهایی است که تاسیسات آنها فرسوده است.

وی با بیان اینکه قرارداد اول آبرسانی به ۳۴۹ روستا در دستور کار است، از پیشرفت نزدیک به ۱۰۰ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی در قالب قرارداد اول خبر داد.

به گفته این مسئول، در قرارداد دوم نیز آبرسانی به ۵۱۱ روستا در دستورکار است که در این بخش نیز ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت داریم.

داوودی خواستار تامین اعتبار این طرح‌ها برای افتتاح هرچه زودتر آبرسانی به روستاهای استان شد و گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۵ جشن پایان تنش آب شرب سالم در استان کرمانشاه را بگیریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز