خبرگزاری کار ایران

افتتاح فاز اول پارک بزرگ خانواده و پارک مهندسین در شهر صدرا؛

پروژه های شهری صدرا بر اساس نیاز شهر و شهروندان اجرایی می شود

پروژه های شهری صدرا بر اساس نیاز شهر و شهروندان اجرایی می شود
کد خبر : ۱۵۲۷۷۱۳

طی مراسمی فاز اول پارک بزرگ خانواده به مساحت 12 هکتار و پارک مهندسین به مساحت 25 هزار مترمربع با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری فارس، فرماندار شیراز و مسئولین شهری صدرا بهره برداری شد.

به گزارش ایلنا، شهردار شهر صدرا در این مراسم با تاکید بر این موضوع که پروژه ها بر اساس نیاز شهر و شهروندان اجرایی می شوند، گفت: در بودجه عمرانی شهر صدرا توجه ویژه ای به گسترش زیرساخت ها نظیر فضای سبز، ساختمان اداری، پیاده راه سازی، آسفالت معابر و دفع آب های سطحی، لکه گیری خیابان ها، پروژه های فرهنگی و مواردی از این دست شده است. 

مجتبی پارسایی افزود: اکو پارک در سال ۹۴ افتتاح شد و پس از آن برای اولین بار پارک بزرگ مقیاس شهر صدرا با نام پارک خانواده در فاز 2 افتتاح و به بهره برداری رسید.   

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های مدیریت شهری صدرا اتمام پروژه هایی بود که گذشته کلنگ زنی شده و یا نیمه تمام رها شده بود که در دست سازندگی و بهره برداری قرار دارند. 

پارسایی با تشریح برخی از این پروژه ها خاطرنشان کرد: بوستان خانواده که در گذشته افتتاح شد در در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود که در هفته دولت سالجاری به بهره بردرای رسید. همچنین پروژه پارک دالاهو، مرکز معاینه فنی خودرو، ساختمان اداری شهرداری صدرا و پارک ۹ هکتاری تا پایان دوره مدیریت شهری فعلی افتتاح می شود. 

پروژه های شهری صدرا بر اساس نیاز شهر و شهروندان اجرایی می شود

به گفته این مقام مسئول، یک پارک در فاز یک جانمایی شده و پارک دیگر با بیش از 6 هکتار مساحت در فاز ۲ در حال احداث است.  

وی افزود: این تعهد را به شهروندان فرهنگمدار صدرا داد می دهیم که از ماه آینده حداقل یک پروژه عمرانی به صورت ماهانه رونمایی و بهره برداری شود. 

پارسایی در همین رابطه بیان داشت: این پروژه ها در حوزه تجهیز ماشین آلات مورد نیاز شهرداری، ناوگان حمل و نقل، ماشین آلات عمرانی، ماشین آتش نشانی، فضای سبز، پروژه های زیرساختی و روبنایی  به بهره برداری خواهد رسید. 

شهردار صدرا در بخش دیگری از سخنانش به اجرای پروژه های فرهنگی در دست اقدام اشاره و اضافه کرد: احداث یک فرهنگسرای فاخر در شهر صدرا به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و طی ماه های آتی به بهره بردرای می رسد. 

پارسایی ادامه داد: برای احداث این فرهنگسرا یک ساختمان در فاز ۲ صدرا پیش بینی شده که با تغییر کاربری به فضای فرهنگی شهر اضافه خواهد شد. همچنین در حال مذاکره برای تملک یک ساختمان در فاز یک هستیم و در صورتی که با مالک به توافق برسیم، شهروندان از این فضا به عنوان فرهنگسرای شهر استفاده می کنند.

پروژه های شهری صدرا بر اساس نیاز شهر و شهروندان اجرایی می شود

پارک خانواده دومین پارک بزرگ‌مقایس در شهر صدرا 

رئیس شورای شهر صدرا نیز با بیان اینکه پارک خانواده دومین پارک بزرگ‌مقایس در شهر صدرا است ، نیز گفت:این پارک با ۱۲ هزار هکتار درفاز دو صدرا جزء دومین پارک بزرگ مقایس در صدرا محسوب می شود.

روح الله شجاعیان با بیان اینکه در حال حاضر سه پارک بزرگ مقایس در شهر صدرا در حال اجرا است، ادامه داد: پارک بزرگ مقایس البرز  با ۹هکتار درفاز یک شهر صدرا  در حال اجرا است.

این عضو شورای شهر صدرا همچنین گفت:پارک ۶/۳ هکتاری بزرگ مقایس بین پروژه های مسکن ملی فاز دو صدرا در دست اجرا است.

شجاعیان بیان اینکه در حال حاضر فقط پارک اکو پارک به عنوان تنها پارک بزرگ مقایس در صدرا است، گفت:باقیمانده پارک های موجود در شهر صدرا محله ای است.

رئیس شورای شهر صدرا کل سرانه فضای سبز شهر صدرا را  ۹ هکتار برشمرد.

 شجاعیان اضافه کرد:فاز دوم پارک بزرگ مقایس خانواده در فاز دو صدرا  تکمیل روشنایی،احداث دیوار گذاری و غیره است.

 وی خاطرنشان کرد: فاز اول یک پارک کوهستانی در ارتفاعات شهر صدرا احداث می شود.

شجاعیان بیان داشت:اگر بتوانیم سرمایه گذاران را در بخش سرمایه‌گذاری فضای سبز دعوت کنیم می توان کارهای در حد شهر شیراز در صدرا ایجاد کرد.

  مسیر اصلی ورودی شهر صدرا در افق چند ساله  بزرگراه امام خامنه‌ای (محور بزرگراه قره پیری سابق) در آینده می شود. 

پروژه های شهری صدرا بر اساس نیاز شهر و شهروندان اجرایی می شود

شهر صدرا فراتر از افق پیش بینی شده و زیست بوم جمعیتی خود قرار دارد 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این مراسم بر توسعه روبنایی و زیربنایی امکانات در صدرا تاکید کرد. محمود رضایی کوچی گفت: شهر صدرا فراتر از افق پیش بینی شده و زیست بوم جمعیتی خود قرار دارد به طوری که در مدت زمان کوتاهی دارای حدود 200 هزار نفر جمعیت است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس شهر صدرا را با وجود مراکز درمانی منحصر بفرد مانند نگین در کشور و در جهان توصیف کرد. رضایی بیان کرد: شهر جدید صدرا با اقدامات انجام شده سال آینده به مرکز طلاقی راه‌هایی که در آینده موثر خواهند بود،تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه برق و آب گفت: زیرساخت‌های آب و برق یک مسئله کشوری است که همه آن را تجربه کردیم  و با اقدامات شرکت آبفا شیراز مشکل کم آبی صدرا مرتفع شد و همچنین با تکمیل خط دوم درودزن تنش بی آبی رفع می شود.

پروژه های شهری صدرا بر اساس نیاز شهر و شهروندان اجرایی می شود

معاون استاندار فارس مشکلات روبنایی را از موضوعات مهم در صدرا نام برد. 

رضایی در خصوص ارتفاعات صدرا  گفت: در صورت تعهد شهرداری صدرا با ایجاد فضای سبز ، آمادگی داریم از طریق دولت ،شرکت عمران صدرا و منابع طبیعی این کار را انجام دهیم به شرطی که اقدامات انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطر نشان کرد: شهرصدرا حدود ۲۰۰ هزار جمعیت دارد و طرح جامع ۴۰۰ هزار نفر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز