خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان:

مسئولین کشور صنعت شهر بروجرد و استان را دریابند

مسئولین کشور صنعت شهر بروجرد و استان را دریابند
کد خبر : ۱۵۲۷۶۸۶

دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان گفت: کارخانجات نساجی بروجرد بعنوان ویترین صنعت شهر بروجرد و استان امروزه وضعیت مناسب و حال روز خوبی ندارد.

محمد حسن موسیوند در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: برند کارخانجات نساجی بروجرد در داخل و کشورهای حاشیه خلیج فارس زبان زد عام و خاص بوده و با بیش از پنجاه فروشگاه در کشور محصولات خود را در معرض فروش مستقیم قرار داده اند، آنهم با قیمت مناسبی که شهروندان‌ استقبال بسیار خوبی از این مراکز فروش داشتند.

وی افزود: این مرکز عظیم صنعتی حدود ۲۳۰۰ کارگر جوان و مستعد بطور مستقیم و چندین هزار نفر را به صورت غیر مستقیم مشغول بکار کرده بود که متاسفانه مدتی است از رونق افتاده و کارآمدی قبل را ندارند.

دبیر خانه کارگر لرستان گفت: این کارخانه حال روز خوبی ندارد و کارگران در این شرایط سخت معیشتی سه ماه حقوق و لیست بیمه معوق دارند. میلیاردها تومان بدهی بیمه تامین اجتماعی، برق، گاز، مالیات و غیره از سال گذشته تاکنون باعث تعدیل ۱۳۶۰ کارگر در این کارخانه شده است.

موسیوند بیان کرد: با پیگیری های بعمل آمده از سوی بعضی از مسئولین و کارگران  کارخانه دلیل اصلی این مشکلات کمبود نقدینگی، افزایش تورم و قیمت تمام شده محصول با توجه به افزایش قیمت‌ها رکود تقاضا، افزایش اجاره بها مکان‌های فروش و عرضه مستقیم محصولات باعث تعطیلی اغلب فروشگاه ها در سطح کشور شده است.

وی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه و حامل های انرژی که سبب رکود این واحد صنعتی شده است، اظهار داشت: می‌طلبد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت حفظ اشتغال موجود مسئولین کشوری و استانی بویژه دکتر پزشکیان رئیس جمهور تلاش وافری را نسبت به حمایت از این صنعت داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز