خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس تاکید کرد؛

با الحاق روستاهای اطراف شیراز به شهر مخالفم

با الحاق روستاهای اطراف شیراز به شهر مخالفم
کد خبر : ۱۵۲۷۵۷۱

استاندار فارس گفت: با تبدیل روستاهای اطراف شیراز به شهر موافقم اما با الحاق آن به شهر شیراز مخالف هستم.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت روستاهای منفصل از شهر شیراز که با حضور رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز، حسینی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و تعدادی از اعضای شورای بخش‌های این شهرستان برگزار شد،افزود: شهر شیراز بیش از این قابلیت گسترش و ارائه خدمات شهری را ندارد پس شایسته است بودجه‌ای برای ماندگاری مردم در روستاها تدوین شود تا با فراهم سازی زندگی مناسب تر در روستاها از مهاجرت به شهر شیراز و حاشیه نشینی خانواده‌ها کاسته شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که به روستاها و شهرهای کوچک توجه شایسته نکنیم، مهاجرت معکوس به درستی شکل نمی‌گیرد، اظهار داشت: بعضی مطالب مطرح شده احتیاج به اعتبار مالی دارد پس باید برای تحقق سریعتر این گونه از مسائل یک راه حل میانبر ارائه دهید.

 ایمانیه با اشاره به موضوع احداث بزرگراه قره پیری گفت: باید کمیته‌ای ویژه تشکیل و مکررا وضعیت احداث این محور را بررسی و رصد کند.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود ناهنجاری‌های اجتماعی مطرح شده در برخی نقاط شهرستان شیراز را مورد توجه قرار داد و گفت: هرجا گروه‌های مردمی وارد شدند مسائل اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی بطور شایسته حل شد این به معنی عدم توجه نیروهای انتظامی و امنیتی نسبت به وظایف خود نیست بلکه در کنار آن ها نقش گروه‌های مردمی کهر را، موثرتر و قطعاً ماندگارتر می نماید.

 وی در قسمت دیگر سخنان خود با بیان اینکه پروژه‌های ناقص ورزشی احتیاج به تزریق اعتبار دارد، بر ضرورت ارائه راه حل‌های تامین منابع مالی جدید تاکید کرد و در ادامه به موضوع ساخت و سازهای غیر مجاز در برخی مناطق شیراز اشاره کرد و گفت: برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز از سطوح پایین تا رده‌های بالای مدیریتی همه مسئول هستند لذا از فرماندار شیراز خواسته‌ام نقش همه مسئولین را مشخص کند چرا که در این مسئله باید پیشگیرانه عمل کنیم.

 ایمانیه در ادامه تصریح کرد: با تبدیل روستاهای اطراف شیراز به شهر موافقم اما با الحاق آن به شهر شیراز مخالفم؛ اگرچه مشکلات در این حوزه فراوان است اما همه باید کمک کنیم تا این مسئله در مسیر درست و با یک ساختار مناسب قرار گیرد.

 وی با تاکید بر اینکه معتقدم تا زمانی که به روستاها و شهرهای کوچک توجه شایسته نکنیم، مهاجرت معکوس به درستی شکل نمی‌گیرد، اظهار داشت: شهر شیراز بیش از این قابلیت گسترش و ارائه خدمات شهری را ندارد پس شایسته است بودجه‌ای برای ماندگاری مردم در روستاها تدوین شود تا با فراهم سازی زندگی مناسب‌تر در روستاها از مهاجرت به شهر شیراز و حاشیه نشینی خانواده‌ها کاسته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز