خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

مهار آتش سوزی در ۳۳ هکتار از مراتع و جنگل های کوهدشت

مهار آتش سوزی در ۳۳ هکتار از مراتع و جنگل های کوهدشت
کد خبر : ۱۵۲۷۴۴۰

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت گفت: آتش سوزی در ۳۳ هکتار از مراتع و جنگل های این شهرستان با تلاش نیروهای مردمی و واکنش سریع امروز اطفا شد.

به گزارش ایلنا، کیانوش عباسی امروز دوشنبه در بازدید از مناطق دچار حریق شهرستان کوهدشت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تیم‌های واکنش سریع، بخشداری و نیروهای مردمی برای مهار آتش‌سوزی‌های اخیر این شهرستان اعزام و در چند مرحله، آتش پس از مهار دوباره شعله ور شد.

وی با اشاره به انجام چندین سورتی پرواز بالگرد برای کمک به اطفای حریق این مناطق افزود: آتش‌سوزی منطقه "قلازیان سرطرهان" ۱۶ شهریور رخ داد و پنج هکتار مرتع مشجر و غیرمشجر دچار حریق شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت تاکید کرد: همچنین در این روز به طور همزمان آتش‌سوزی در حدود هفت هکتار اراضی ملی شامل سه هکتار جنگل مشجر و چهار هکتار مرتع غیرمشجر گزارش شد و تیم های اطفا به همراه مردم محلی برای مقابله با آن اقدام کردند که وجود آتش‌بر "سرنوراه" و "سرچنار" از شدت حجم آتش‌سوزی کم کرد.

عباسی بیان کرد: آتش‌سوزی در ۱۷ شهریور به جنگل‌های "کمپ گنجعلی" سرایت کرد و حدود چهار هکتار از اراضی جنگلی مشجر این منطقه دچار حریق شد.

وی ادامه داد: حریق جنگل‌های منطقه "شرشره" در ۱۸ شهریور حدود ۱۷ هکتار اراضی ملی شامل پنج هکتار اراضی صخره‌ای و مشجر و ۱۲ هکتار اراضی مرتعی را درگیر کرد اما با اقدام به موقع نیروهای منابع طبیعی و مردمی آسیب جدی به درختان جنگلی وارد نشده‌ است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهدشت با اشاره به معرفی پنج نفر مشکوک به عامل آتش سوزی این مناطق به مراجع قضایی افزود: ۲۵ تیم واکنش سریع اطفای حریق در شهرستان ساماندهی و کشیک شبانه‌روزی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری نیز از ۱۵ خردادماه شروع شده ‌است و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز