خبرگزاری کار ایران

حمایت از ۱۲۰۰ خانوار تحت پوشش انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج)

حمایت از ۱۲۰۰ خانوار تحت پوشش انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج)
کد خبر : ۱۵۲۷۴۲۸

مدیرعامل انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج) گفت: حدود ۱۲۰۰ خانوار در قالب ۳۴۰۰ نفر تحت پوشش این انجمن هستند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ایمانیه در یک نشست خبری با اشاره به اینکه حمایت این انجمن مشمول خانواری است که سرپرست آنها یعنی پدر خانواده فوت کرده، ساکن شیراز و دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشند و افزود: خانوار تحت پوشش این انجمن به ۳۴ گروه تقسیم شده است که هر گروه مخاطب نزدیک به هم هستند.

ایمانیه به اجرای طرح اکرام در این انجمن هم اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۷۱ فرزند در این انجمن دارای حامی هستند.

وی با اشاره به اینکه شعار این انجمن «ما یک خانواده بزرگ و یک جامعه کوچک هستیم» است، تصریح کرد: کار در این انجمن به صورت سازمانی در شرح وظایف مختلف دنبال می‌شود و متکی به فرد یا افراد نیست بلکه ساختاری فعالیت‌ها پیش می‌رود.

ایمانیه از فعالیت یک مهدکوک ویژه فرزندان تحت پوشش انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج) خبر داد و گفت: در این مهد، پذیرش آزاد نداریم، چرا که بنای ما بر درآمدزایی نبوده ‌است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج) از سال ۱۳۷۴ تاکنون، گفت: انجمن رسمی و دارای شناسه ملی و ثبت است و براساس قانون پیش می‌رود.

مدیرعامل انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج) ادامه داد: در این انجمن تمام آنچه که در فرآیند زندگی انسان از جمله تفریح، ورزش، مسکن، تحصیل، اشتغال و…وجود دارد، به صورت واحد تعریف شده است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دغدغه نظام است، تاکید کرد: متاسفانه به شکل کاربردی کار نشده، در این انجمن شش ساحت سند فوق‌الذکر را مبنای کار قرار داده‌ایم.

ایمانیه با یادآوری اینکه آذرماه هر سال همه واحدهای انجمن باید برنامه یکساله در قالب یک تقویم ارائه کنند، افزود: با پالایش برنامه‌ها، تقویم تا بهمن ماه هر سال آماده و روی میز واحدها قرار می‌گیرد.

مدیرعامل انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج) از رشد کیفی و کمی برنامه‌ها به عنوان مهمترین مولفه این انجمن سخن گفت و افزود: کلانشهر شیراز را به ۴۰ ناحیه و ۵ منطقه تقسیم کرده‌ایم اما به دلیل پراکندگی مناطق تلاش شد تا برنامه‌ها به تدریج زمانی در نواحی اجرایی شوند.

حمایت از ۱۲۰۰ خانوار تحت پوشش انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج)

وی گفت: به عنوان مثال؛ همه فعالیت‌های فرهنگی انجمن با محوریت کانون فرهنگی متعلق به خود انجمن در خیایان قاآنی برگزار می‌شود؛ ساختمان‌های مختلف برای مشاروه، بهداشت و درمان، انبارها، توزیع مواد غذایی و …نیز به صورت مجزا در حال فعالیت است که به تدریج به نواحی برده می‌شوند.

ایمانیه یادآور شد: همانند دولت ما هم خانوار تحت پوشش را به لحاظ مالک و مستاجر، ترک تحصیل فرزند بزرگ، فرزندان از نظر درسی، اجاره نشینی و…درجه بندی کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: با شیوع بیماری کرونا فرصتی فراهم شد تا همه خانواده‌ها به موبایل و تبلت مجهز و بستر ورود جدی به فضای مجازی ایجاد شود در این راستا اپلیکیشنی روی به موبایل خانوار نصب شد که موارد خدماتی از جمله پرداخت قسط وام، درخواست‌‌ها و …قابلیت بارگذاری و ارسال داشتند.

مدیرعامل انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج) با بیان اینکه هم‌اینک نیز ارتباط به صورت سیستمی و تحت وب با خانوار انجام می‌شود، گفت: با ۷۰ خیریه نیز تعامل داریم و سامانه‌‌ای تدوین و خیریه‌هایی که تمایل داشتند وارد این سامانه شدند و از طریق این سامانه مشخص می‌شود که از افراد تحت پوشش از کجا خدمات می‌گیرند.

ایمانیه تاکید کرد: این موضوع در حال تخصصی شدن و منطقه بندی برای جلوگیری از موازی کاری است.

بودجه انجمن ١٠٠ درصد مردمی است

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بودجه این انجمن ١٠٠ درصد مردمی است، افزود: سالی یکبار توزیع حضوری اقلام ضروری به خانوار انجام می‌شود.مابقی به صورت اپلیکشین با تعریف اقلام مورد نیاز خانوار تحویل نماینده در منطقه داده می‌شود.

مدیرعامل انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج) با بیان این موضوع که ۱۳۰ فرزند مستعد تحت پوشش شناسایی و حمایت‌های مالی و علمی از آنها قرار دارند، گفت: تابستان هر سال یک مهارت به فرزندان تحت پوشش ارائه می‌شود و سال بعد تخصصی تر پیش می‌روند.

ایمانیه همچنین تجلیل از دانش آموزان به صورت سالانه، برگزاری مسابقات تربیت بدنی، تهیه جهیزیه و پوشاک، ایجاد کارگاه تولیدی خیاطی و…را از دیگر اقدامات این انجمن برشمرد و از ارائه تسهیلات در حوزه‌‌های مختلف به ویژه مسکن با سود صفر درصد به خانوار تحت پوشش خبر داد.

وی، واحد مشاوره را مهمترین کار انجمن در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ذکر و عنوان کرد: کارگاه های مختلفی در این خصوص تشکیل می‌شود.از طرفی هم از سنین ۱۲ سالگی نوع ارتباط با جنس مخالف و دیگران به افراد تحت پوشش آموزش و در مراحل مختلف ازدواج، مشاوره به آنها ارائه می‌شود.

وی همچنین پیگیری مستمر درسی دانش آموزان و جلوگیری از ترک تحصیل، مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته و…را از دیگر اقدامات این انجمن عنوان کرد و گفت: انجمن کتابخانه‌ای با ۲۰ هزار جلد کتاب دارد که در سال گذشته ۶۹۰۰ جلد کتاب توسط مادران و فرزندان به امانت رفت.

مدیرعامل انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه(عج) یادآور شد: این انجمن ۲۸ نفر نیروی تمام وقت، ۲۹ نفر نیروی پاره وقت و ۱۲۱ نفر نیروی مردمی دارد.

ایمانیه با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۶۰ خانواده تحت پوشش انجمن خانه دار می شوند، ادامه داد: مسکن مهمترین موضوعی بود که انجمن به آن ورود کرد و۴۲۳ خانواده تحت پوشش این انجمن در طرح نهضت ملی مسکن خانه دار می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز