خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس خبرداد؛

تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری تا24 شهریور

تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری تا24 شهریور
کد خبر : ۱۵۲۷۳۳۷

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس از تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری تا 24 شهریورخبرداد.

به گزارش ایلنا، مهردادکرمی گفت: با توجه به اعلام مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه ، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که برای ثبت‌نام اقدام نکرده اند، ترتیبی اتخاذ شده که بتوانند تا روز ‌شنبه به نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

کرمی بیان کرد: در این راستا هفته های آتی آموزش های تخصصی کارآموزان تمامی رشته های کارشناسی برگزار و پس از ارزیابی پایانی، مراسم تحلیف اجرا و پروانه های کارشناسی اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز کارشناسان رسمی دادگستری به عنوان یکی از قطب های اصلی بدنه کارشناسی رسمی خدمت رسان در جنوب کشور محسوب می شود، گفت: از سال گذشته تا کنون با انعقاد تفاهم‌نامه‌های متعدد با دستگاه‌های مختلف اجرایی و توجه مستمر به آموزش های کاربردی ، ارتقای جایگاه مرکز را مد نظر داشتیم.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس، اظهار داشت: فعالیت های انجام شده در مرکز تنها بخشی از موضوعاتی است که در برنامه توسعه مرکز در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین بر توسعه آموزش‌های تخصصی اعضا متمرکز شدیم تا ضمن به روز شدن اطلاعات، بتوانند با تغییرات قوانین به وظایف خود به درستی عمل کنند.

کرمی با اشاره به این که مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان فارس به عنوان استان معین آموزش و مهارت افزایی جنوب کشور معرفی شده افزود: در کارگاه‌های آموزشی ضمن آموزش های کاربردی و کارشناسی و کارآموزی، توانمندی های موجود را افزایش داده ایم همچنین خوش بین به توانمندی های موجود و ارتقا آن هستیم.

وی با تاکید بر این که در تلاش برای رفع کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری هستیم.

کرمی با اشاره به سخنان ریاست قوه قضاییه مبنی بر این که کارشناسان رسمی دادگستری پاشنه آشیل همه دستگاه ها اجرایی است گفت: معتقدم رویه‌های کارشناسی در کشور می‌تواند هم گلوگاه فساد و هم احیا کننده حقوق از دست رفته مردم باشد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس، اذعان کرد: در یک سال گذشته برای برطرف کردن و به حداقل رساندن چالش ها، برای نخستین بار با سازمان های مربوطه تفاهم نامه منعقد کردیم.

کرمی ادامه داد: طی این تفاهم نامه کارشناسان معاضدتی در پرونده های مظنون به تخلف و تضییع حقوق بیت المال به شکل رایگان و در راستای وظیفه قانونی و شرعی ورود می کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال توسعه متوازن در مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس بود، گفت: بر این باور هستیم که شفافیت در سایه استقرار سیستم‌های کنترل داخلی و اقناع جامعه هدف، در کاهش مشکلات موثر است.

کرمی افزود:از سال گذشته تا کنون موفق به اصلاحاتی در زمینه فعالیت‌ها و فرایندهای جاری مرکز شدیم و انتظار داریم در آینده نزدیک و با اصلاح برخی دیگر از روندهای جاری در مرکز کارشناسان دادگستری استان فارس به شرایط مطلوبی دست یابد.

رییس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس، ادامه داد: با توجه به تاکیدات ریاست مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، حفظ کرامت، تکریم و پاسخگویی سریع و شفاف در راس امور قرار گرفت و در این راستا فرایند پاسخگویی در مرکز را بازطراحی و افراد متخصص را مشغول به کار کردیم.

وی ادامه داد: همچنین با اصلاحات انجام شده و با دستورکار مشخص وتخصصی، پاسخگویی به سوالات به شکل برخط انجام شد.

کرمی با بیان این که ارائه خدمات کارشناسی به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بخش دولتی و خصوصی استان و کشور بخش دیگری از فعالیت های مرکز است گفت: در مرکز کارشناسان قابلیتی تحت عنوان سامانه ۱۵۱۵ فراهم کردیم که دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های متقاضی، درخواست کارشناسی خود را از این طریق اعلام کنند.

وی تصریح کرد: مرکز از طریق این سامانه و سایر سامانه‌های موجود در اسرع وقت نسبت به معرفی کارشناس اقدام و با ممیزی نظریه‌های کارشناسی، اهتمام ویژه‌ای نسبت به انجام کارشناسی با کیفیت بالا خواهد داشت.

شایان ذکر است، پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام به تاریخ 1403/06/11و با توجه به اعلام مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (1403/06/17) برای ثبت‌نام اقدام کرده اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا روز ‌شنبه به تاریخ 1403/06/24 نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ضمناً آن ‌دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز