خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان خبر داد؛

بازدید ارزیاب یونسکو از ۲ غار باستانی در خرم آباد

بازدید ارزیاب یونسکو از ۲ غار باستانی در خرم آباد
کد خبر : ۱۵۲۷۳۰۱

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ارزیاب یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) طی نخستین روز حضور خود در خرم‌آباد از غارهای "کلدر" و "قمری" این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، عطا حسن پور روز دوشنبه نوزدهم شهریور ماه در حاشیه بازدید ارزیاب یونسکو از اماکن تاریخی خرم‌آباد در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: در نخستین روز حضور ارزیاب یونسکو، غار کلدر و محدوده حفاظت شده آن مورد بازدید قرار گرفت.

وی با اشاره به حفاظت مشترک محیط زیست و یگان حفاظت میراث فرهنگی لرستان از این منطقه افزود: در کنار غار کلدر زیرساخت های گردشگری روستای قلعه سنگی از جمله ۲ اقامتگاه بومگردی نیز توسط ارزیاب یونسکو بررسی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: این اقامتگاه های بومگردی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان و به سبک سنتی و بومی به گردشگران خدمات ارائه می کنند.

حسن پور اضافه کرد: همچنین در روز نخست، غار قمری مورد بازدید ارزیاب یونسکو قرار گرفت از چشم انداز بالا، شهر خرم آباد، قلعه فلک الافلاک و گرداب سنگی را نیز بازدید کرد و پس از آن در دهکده گردشگری مخملکوه واقع در شمال غربی خرم آباد حضور یافت.

وی ادامه داد: در پایان برنامه های روز نخست حضور ارزیاب یونسکو، نشست مشترکی با حضور برخی اعضای تشکل های مردم نهاد و شهردار خرم آباد در محل سالن اجلاس اتاق بازرگانی برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ضمن تقدیر از مجموعه مدیریت ارشد استان و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد اظهار داشت: رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد با همت و همکاری بین بخشی و همکاری و همراهی مردم انجام شده است.

حسن‌پور ضمن تقدیر ویژه از همراهی همه شهروندان اضافه کرد: مردم خرم آباد در هفته های گذشته ضمن حمایت همه جانبه از این اتفاق مهم، اقدامات گسترده ای را در این راستا انجام داده اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز